Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşleri
Citation
Acar, İrem Gizem. Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.Abstract
Bu çalışmanın amacı; Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe
dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7. sınıf
öğrencilerinin geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine ve
kavramsal anlamalarına etkisini incelemek ve sürece yönelik görüşlerini belirlemektir.
Araştırma modeli olarak karma yöntem benimsenmiştir. Çalışma grubunu Van iline bağlı Çatak ilçesinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile seçilen 32 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. “Geometriye yönelik tutum ölçeği”, “Van Hiele geometrik düşünme testi”, “Kavramsal anlama ölçeği” ve “Yarı yapılandırılmış görüşme formu” çalışmanın veri toplam araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi ise ilişkili örneklemler t testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, rubrik ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan inceleme sonucunda geometriye yönelik tutum ölçeği puanlarının son test lehine farklılık gösterdiği, Van Hiele geometrik düşünme testi puanlarının anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca gerçekleştirilen uygulamanın geometrik düşünme düzeylerinin gelişimine olumlu etkisinin oldugu belirlenmistir. Hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin tüm hedef çokgenler için kavramsal anlamayı geliştirme açısından olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin gerçekleştirilen öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerinin “Öğretim süreci”, “Teknoloji kullanımı” ve “Matematik/geometri” öğretimi temalari altında
gruplandığı belirlenmiştir. Öğrenciler öğretim uygulamalarına aktif katılarak deneyim elde etme fırsatı buldukları, daha hızlı ve kolay öğrendikleri yönünde görüş bildirmişlerdir. The purpose of this study is to examine the impact of block-based coding activities based on the goal-based scenario approach adapted to Van Hiele geometric thinking levels on the geometry attitudes, Van Hiele geometric thinking levels, and conceptual understanding of seventh-grade students, as well as to ascertain their perspectives on the process. The research model utilized a mixed methodology. The study group consisted of 32 seventh-grade students from a public secondary school in the Çatak district of the province of Van who were selected using a method of purposive sampling. As data collection instruments, the study employed the "Attitude towards geometry scale," "Van Hiele geometric thinking test," "Conceptual understanding scale," and "Semi-structured interview form." The obtained data were analyzed using the paired samples t-test, the Wilcoxon signed-rank test, a rubric, and content analysis. As a result of the analysis, it was determined that the post-test scores on the attitude towards geometry scale and the Van Hiele geometric thinking test differed significantly. In addition, it was determined that the application promoted the growth of geometric thinking levels. The conclusion was that block-based coding activities based on
the goal-based scenario approach positively impacted conceptual understanding
development for all target polygons. It was determined that the opinions of students
regarding teaching practices fell into three categories: "Teaching process," "Use of
technology," and "Mathematics/geometry teaching." According to student reports,
participating actively in the teaching practices allowed students to gain experience and
accelerate and simplify their learning.