dc.contributor.advisor | Kandemir, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Kartaloğlu, Seda Gezer | |
dc.date.accessioned | 2023-09-12T07:49:11Z | |
dc.date.available | 2023-09-12T07:49:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Kartaloğlu, Seda Gezer. Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılarla işlemler konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve kavram karikatürleri ile giderilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13355 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı rasyonel sayılarla işlemler konusunda 7.sınıf öğrencilerinde görülen kavram yanılgılarının kavramsal ve betimsel olarak belirlenip hazırlanmış karikatürler aracılığıyla ortadan kaldırılmasını sağlamaktır. Bu araştırma Van ‘ın Edremit ilçesinde bir devlet okulunda 2021-2022 yılı eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda araştırmanın katılımcıları seçili okulda eğitim ve öğretim alan 7.sınıf öğrencileridir (N=51). Karma yöntemin kullanıldığı bu çalışmadanicel kısım tek grupla ön-son teste dayanmakta ve nicel veriler, hazırbulunuşluk ile rasyonel sayılarla işlemde kavram
yanılgısı belirleme ön-son testinden elde edilenlerdir. Nitel veriler ise öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtıcı günlükler ve görüşmelerden oluşmaktadır. Nicel veriler, eşlenik-çift örneklem t-testi, nitel verilerin analizinde tümevarımsal içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanınveri toplama araçları araştırmacı tarafından geliştirilen “Hazırbulunuşluk Testi” , “Rasyonel Sayılarla İşlemlerde Kavram Yanılgısı Belirleme Testi” , “Kavram Karikatürleri”, “Yansıtıcı Günlükler”,“Yarı
Yapılandırılmış Mülakat Formları” ve bireysel görüşmelerdir. Araştırmanın verileri yaklaşık 3 ayda toplanmıştır. Yapılan veri analizlerinin sonucunda rasyonel sayılarla işlemlerde, modellemesi verilen işlemin ifadesinde ve rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemlerde seçili örneklem grubunun konuyla ilişkili olarak çeşitli yanılgılara sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerde yaşanan kavram yanılgılarının kavram karikatürleriyle kısmen giderildiği ve bazı yanılgılarında öğrencilerde görülme oranında azalma olduğu tespit edilmiştir. Kavram karikatürleri “Aynı kesir içerisinde pay ve paydayı
toplayarak sonucu doğal sayı olarak görme”, “Toplama işlemine göre tersinde çarpma işlemine göre tersini alma” ve “Bölme işleminde paydaları eşitledikten sonra payları bölüp paya, paydayı ise aynen paydaya yazma” kavram yanılgılarının tamamen giderilmesinde etkili olmuştur. Ayrıca kavram karikatürlerinin sınıf içerisindeki uygulaması esnasında öğrencilerin derse karşı güdülendiği ve matematik dersine yönelik ilgilerinin arttığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the research is to eliminate the misconceptions seen in 7th grade students about operations with rational numbers through conceptual and descriptive cartoons. This research was carried out in a public school in the Edremit district of Van in the academic year of 2021-2022. In this context, the participants of the research are 7th grade students (N=51) who receive education and training in the selected school. In this study, in which mixed method was used, the quantitative part is based on the pre-post test with a single group, and the quantitative data are those obtained from the readiness and pre-post test of identifying misconceptions in the operation with rational numbers. Qualitative data
consists of semi-structured interviews, reflective diaries and interviews with students. Quantitative data, conjugate-pair sample t-test, inductive content analysis method were applied in the analysis of qualitative data. The data collection tools of the research were “Readiness Test”, “Misconceptions Determination Test in Operations with Rational Numbers”, “Concept Cartoons”, “Reflective Diaries”, “Semi-structured Interview Forms” and individual interviews developed by the researcher. The data of the research were
collected in about 3 months. As a result of the data analysis, it has been determined that the selected sample group has various misconceptions related to the subject in operations with rational numbers, in the expression of the operation whose modeling is given, and in problems that require operations with rational numbers. It has been determined that the misconceptions experienced by the students are partially eliminated with concept cartoons and that the rate of occurrence of some of the misconceptions in the students is decreased. Concept cartoons are effective in completely eliminating the misconceptions of "Seeing the result as a natural number by adding the numerator and denominator in the same fraction",
"Getting the inverse according to the multiplication operation in reverse according to the addition operation" and "Divide the numerators and write the denominator to the denominator after equalizing the denominators in division". has been. In addition, during the application of concept cartoons in the classroom, it was determined that the students were motivated towards the lesson and their interest in the mathematics lesson increased. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Rasyonel Sayılar | en_US |
dc.subject | Kavram Yanılgısı | en_US |
dc.subject | Kavram Karikatürü | en_US |
dc.subject | Rational Numbers | en_US |
dc.subject | Misconception | en_US |
dc.subject | Concept Cartoon | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin rasyonel sayılarla işlemler konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve kavram karikatürleri ile giderilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determining the misconceptions of secondary school 7th grade students about operations with rational numbers and overcome with conceptual cartoons | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |