Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocakülah, Aysel
dc.contributor.authorÖzkaya, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-19T10:41:32Z
dc.date.available2023-09-19T10:41:32Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationÖzkaya, Mehmet. Tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13402
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamarına etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel desenlerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili Gebze ilçesinde öğrenim görmekte olan 35’i deney, 35’i kontrol grubu olmak üzere 70 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu ile tasarım temelli fen öğretimi gerçekleştirilirken, kontrol grubunda MEB fen bilimleri dersi programı ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Basit Elektrik Devreleri Tanı Testi”, “Bilimsel Yaratıcılık Testi”, “Günlük Yaşamada Dayalı Problem Çözme Becerileri Testi” ile araştırmacı tarafından geliştirilen etkinlik kağıtları ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise “Tasarım Temelli Etkinlik Kağıtları Değerlendirme Rubriği” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda tasarım temelli fen öğretiminin öğrencilerin yaratıcılıklarını, problem çözme becerilerini ve kavramsal anlamalarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effect of design-based science teaching on 7th grade students’ creativity, daily life based problem solving skills and conceptual understanding. Quasi experimental desing nonequivalent control group was used in this study. The study was done with 70 seventh grade students consisting of 35 of them for the experimental group and 35 of them for the control group at a state school of Kocaeli province in 2021-2022 educational year. While the teaching was carried out with design-based science teaching in the experimental group, the teaching within the frame of MEB Science curriculum was held on the control group. As the data collection tool “the Simple Electric Circuits Diagnostic Test”, “Scientific Creativity Test”, “Daily Life Problem Solving Skills Test” with “Activity sheets” and “semi-structured interview” developed by the researcher, were utilised in the study. In the analysis of the quantitative data, the SPSS 25.0 Pack program was used. In the analysis of the qualitative data “Design-based Activity Sheets Evaluation Rubric” and “Semi-Structured Interview Questions Evaluation Rubric” were used. As a result of the study, design based science teaching affects the students’ creavity, daily life problem solving skills and conceptual understanding in a positive way. Suggestions were given in accordance with the result in the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarım Temelli Fen Öğretimien_US
dc.subjectBilimsel Yaratıcılıken_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectGünlük Yaşam Problem Çözme Becerisien_US
dc.subjectDesign-Based Science Teachingen_US
dc.subjectScientific Creativityen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.subjectDaily Life Problem Solving Skillsen_US
dc.titleTasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of design-based science instruction on 7th grade students' creativity, daily life based problem solving skills and conceptual understandingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster