dc.contributor.advisor | Kocakülah, Aysel | |
dc.contributor.author | Özkaya, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2023-09-19T10:41:32Z | |
dc.date.available | 2023-09-19T10:41:32Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Özkaya, Mehmet. Tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13402 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamarına etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel desenlerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili Gebze ilçesinde öğrenim görmekte olan 35’i deney, 35’i kontrol grubu olmak üzere 70 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu ile tasarım temelli fen öğretimi
gerçekleştirilirken, kontrol grubunda MEB fen bilimleri dersi programı ile öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Basit Elektrik Devreleri Tanı Testi”, “Bilimsel Yaratıcılık Testi”, “Günlük Yaşamada Dayalı Problem Çözme Becerileri Testi” ile araştırmacı tarafından geliştirilen etkinlik kağıtları ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise “Tasarım Temelli Etkinlik Kağıtları Değerlendirme Rubriği” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda tasarım temelli fen öğretiminin öğrencilerin yaratıcılıklarını, problem çözme becerilerini ve kavramsal anlamalarını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the effect of design-based science teaching on 7th grade students’ creativity, daily life based problem solving skills and conceptual understanding. Quasi experimental desing nonequivalent control group was used in this study. The study was done with 70 seventh grade students consisting of 35 of them for the experimental group and 35 of them for the control group at a state school of Kocaeli province in 2021-2022 educational year. While the teaching was carried out with design-based science teaching in the experimental group, the teaching within the frame of MEB Science curriculum was held on the control group. As the data collection tool “the Simple Electric Circuits Diagnostic Test”, “Scientific Creativity Test”, “Daily Life Problem Solving Skills Test” with “Activity sheets” and “semi-structured interview” developed by the researcher, were utilised in the study. In the analysis of the quantitative data, the SPSS 25.0 Pack program was used. In the analysis of the qualitative data “Design-based Activity Sheets Evaluation Rubric” and “Semi-Structured Interview Questions Evaluation Rubric” were used. As a result of the study, design based science teaching affects the students’ creavity,
daily life problem solving skills and conceptual understanding in a positive way. Suggestions were given in accordance with the result in the research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tasarım Temelli Fen Öğretimi | en_US |
dc.subject | Bilimsel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Kavramsal Anlama | en_US |
dc.subject | Günlük Yaşam Problem Çözme Becerisi | en_US |
dc.subject | Design-Based Science Teaching | en_US |
dc.subject | Scientific Creativity | en_US |
dc.subject | Conceptual Understanding | en_US |
dc.subject | Daily Life Problem Solving Skills | en_US |
dc.title | Tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of design-based science instruction on 7th grade students' creativity, daily life based problem solving skills and conceptual understanding | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |