Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorParasız, Gökalp
dc.contributor.authorÖzdemir, Mustafa Erkan
dc.date.accessioned2023-10-16T11:22:34Z
dc.date.available2023-10-16T11:22:34Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationÖzdemir, Mustafa Erkan. Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan eserlerin cover videolarının belirlenmesi ve incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13517
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, 2018 Ortaokul Müzik Dersi Öğretim Programında yer alan eserlerin cover videolarını analiz edip çözümleyerek hem müzik öğretmenlerinin ders işleyiş planlamalarına hem de müzik eğitimine katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmada iki evren ve buna bağlı olarak iki örneklem grubu bulunmaktadır. Araştırmanın birinci evrenini, Balıkesir ilinde görev yapmakta olan müzik öğretmenleri birinci örneklemini ise 2022-2023 eğitim öğretim yılında Balıkesir ilindeki ortaokullarda görev yapmakta olan 24 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın ikinci evrenini, 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programında yer alan eserler, ikinci örneklemini ise 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programında yer alan coverlanmış 12 esere ait video oluşturmaktadır. Verilerin toplanma sürecinde, müzik öğretmenlerine farklı zamanlarda birbirini tamamlayan iki ayrı anket uygulanmıştır. Birinci anket, müzik öğretmenlerinin kişisel bilgilerini içeren 6 soru, eser öğretimine yönelik planlamalarını ve derslerde 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programı kapsamında tercih ettikleri eserlerin belirlenmesini içeren 28 soru olmak üzere toplam 34 sorudan oluşmaktadır. Anketin son sorusunda 2018 Ortaokul Müzik Öğretim Programı 5., 6., 7. ve 8. sınıf planları kapsamında yer alan eserlerin listesi yöneltilmiş ve bu eserlerden sınıf bazında en çok kullandıkları 3 eseri belirlemeleri istenmiştir. Ġkinci ankette ise seçtikleri 12 esere yönelik youtube ortamında en çok izlenen 5 cover video her eser için belirlenerek öğretmenlerden tercihlerini belirtmeleri istenmiştir. Anketler yoluyla elde edilen verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) değerlerinden, ikinci anket yoluyla belirlenen 12 cover videonun teknik açıdan analizinde de içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda müzik öğretmenlerinin ders işleyiş süreçlerinde eser öğretiminde farklı materyallere sıklıkla yer verdikleri, eserlerin çeşitli versiyonlarına başvurdukları, cover versiyonları yüksek düzeyde kullandıkları ve derslerde en çok youtube uygulamasını tercih ettikleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bunu yanında yine müzik öğretmenlerinin tercihleri ile her sınıf düzeyine göre 3‟er adet belirlenen toplamda 12 cover videonun aynen çalma, doğaçlama yapma ve yeniden üretme başlıkları altında enstrüman farklılığı, armonizasyon farklılığı, kompozisyon farklılığı, tür farklılığı ve solist farklılığına göre analizleri yapılmış ve sonuç olarak videoların araştırmada belirtilen bu kriterler çerçevesinde cover versiyona dönüştüğü belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to contribute to both music teachers' lesson planning and music education by analyzing and analyzing the cover videos of the works in the 2018 Secondary School Music Lesson Curriculum. Exploratory sequential design, one of the mixed research methods in which qualitative and quantitative research methods are used together, was used in the research. There are two universes and two sample groups in the study. The first universe of the research consists of music teachers working in Balıkesir province and the first sample consists of 24 music teachers working in secondary schools in Balıkesir in the 2022-2023 academic year. The second universe of the research consists of the works in the 2018 Secondary School Music Education Program, and the second sample consists of the videos of 12 covers in the 2018 Secondary School Music Education Program. During the data collection process, two separate questionnaires were applied to music teachers at different times, completing each other. The first survey consists of a total of 34 questions, including 6 questions about music teachers' personal information, 28 questions about their planning for teaching pieces and determining the pieces they prefer in the lessons within the scope of the 2018 Secondary School Music Education Program. In the last question of the survey, the list of the works included in the 5th, 6th, 7th and 8th grade plans of the 2018 Middle School Music Education Program was asked and they were asked to identify the 3 most used works from these works on a class basis. In the second survey, the 5 most watched cover videos on youtube for the 12 works they chose were determined for each work and the teachers were asked to indicate their preferences. Frequency (f) and percentage (%) values were used in the analysis of the data obtained through the surveys, and content analysis was used in the technical analysis of the 12 cover videos determined through the second survey. As a result of the research, it has been concluded that music teachers frequently use different materials in teaching the work, apply to various versions of the works, use the cover versions at a high level, and prefer the youtube application most in the lessons. In addition, a total of 12 cover videos, 3 of which were determined according to each grade level with the preferences of the music teachers, were analyzed under the titles of playing, improvising and reproducing according to instrument difference, harmonization difference, composition difference, genre difference and soloist difference. It has been determined that the videos have turned into cover versions within the framework of these criteria specified in the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectCover Müziken_US
dc.subjectCover Videoen_US
dc.subjectCover Analizen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectCover Musicen_US
dc.subjectCover Videoen_US
dc.subjectCover Analysisen_US
dc.titleOrtaokul müzik dersi öğretim programında yer alan eserlerin cover videolarının belirlenmesi ve incelenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining and examining the cover videos of the songs in the secondary school music lesson teaching programen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster