Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorBalkaner, Selin Yılmaz
dc.date.accessioned2023-10-19T09:44:03Z
dc.date.available2023-10-19T09:44:03Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationBalkaner, Selin Yılmaz. Yerli turistlerin sağlık ve güvenlik algılarının satın alma davranışlarına etkileri. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13542
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTuristler, tatil ve seyahat satın alma kararlarını verirken öncelikle kendilerini güvende hissedecekleri, sağlıklı durumlarını devam ettirebilecekleri, fiziksel ve psikolojik zarar görme ihtimallerinin en düşük olduğu seçenekleri tercih edeceklerdir. Dolayısıyla turistlerin satın alma karar sürecinde etkili olan faktörler arasında sağlık ve güvenliğinin olduğunu söylemek mümkündür. Araştırmanın temel amacı; sağlık ve güvenlik algılarının yerli turistlerin satın alma davranışlarına olan etkilerinin araştırılmasıdır. Bu doğrultuda yapılan literatür taramasından sonra hazırlanan bir anket yardımı ile Muğla ve Antalya il sınırları içerisinde yer alan konaklama işletmelerinde 2022 yılının Temmuz ve Ağustos aylarında konaklayan yerli turistlerden online ortamda veri toplanmıştır. Araştırmaya katılan yerli turistlerin vermiş oldukları yanıtlar doğrultusunda 832 anket analize uygun bulunmuş ve elde edilen veriler, sosyal bilimlerde analiz için geliştirilmiş olan SPSS 22 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, farklı demografik özelliklere sahip katılımcıların sağlıklarına, hijyen ve temizliğe verdikleri önem ve yaptıkları seyahatlere yönelik algıladıkları risk düzeylerinin değiştiği görülmüştür. Hane içi gelir düzeyine göre sağlık algılarında herhangi bir farklılık görülmemiştir. Kronik rahatsızlığı olan katılımcıların sağlıklarına diğerlerine göre daha fazla önem verdikleri ve daha önce bir salgın hastalık geçirmiş olanların ise daha az önem verdikleri de elde edilen sonuçlar arasında yer almaktadır. Güvenlik algılarının da demografik özelliklerine göre değişiklik gösterdiği; kronik rahatsızlığın varlığının güvenlik algısını etkilemediği ancak daha önce geçirilmiş olan salgın hastalığın genel güvenlik algısında etkili olduğu görülmüştür. Sağlık ve güvenlik algılarının yerli turistlerin satın alma karar süreçlerinin her aşamasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sağlık algısı boyutlarından seyahat risk algısının tatil kararı ile satın alma sonrası davranışlarda etkili olmadığı, güvenlik algısı boyutlarından ise genel güvenlik ile terör eylemleri algılarının bilgi arama aşamasında etkili olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractTourists primarily prefer safe options that maintain their health and minimise the risk of physical and psychological harm, when making holiday and travel purchase decisions. Thus, it can be argued that the well-being and safety of tourists are among the determinants that influence their purchasing decision-making. This research aims to examine the impact of health and security perceptions on the purchasing behaviour of domestic tourists. To this end, using a questionnaire developed after pursuing a literature research was used to gather data online from domestic tourists accommodating Muğla and Antalya destinations during July and August 2022. 832 questionnaires were considered appropriate for analysis based on the responses provided by the domestic tourists who took part in the research. Data obtained was analysed using the social science analysis program, SPSS 22. The results of the research revealed that participants’ significance of their health, hygiene, cleanliness, and risk perception levels for their travels varied based on their demographic characteristics. Regarding health perception, there was no alteration according to household income. It is also among the results obtained that participants with chronic illnesses prioritize their health more than those without such conditions and individuals who have experienced an epidemic in the past attach less importance to their health. The security perception has been found to vary according to demographic characteristic as well. The presence of chronic illness has little effect on this perception, while a past epidemic disease has a significant impact on it. It has been determined that domestic tourists’ health and security perception are influential at every stage of the decision-making process. Travel risk perception, one of the health perception dimensions, has been found to be ineffective in holiday decision-making and post-purchase behaviours, and general security and terrorist act components from the security perception dimensions have been determined to be inefficient in the information-seeking phase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYerli Turisten_US
dc.subjectSatın Alma Davranışlarıen_US
dc.subjectSağlık Algısıen_US
dc.subjectGüvenlik Algısıen_US
dc.subjectMuğlaen_US
dc.subjectAntalyaen_US
dc.subjectDomestic Touristen_US
dc.subjectPurchasing Behavioren_US
dc.subjectHealth Perceptionen_US
dc.subjectSecurity Perceptionen_US
dc.titleYerli turistlerin sağlık ve güvenlik algılarının satın alma davranışlarına etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of health and security perceptions of domestic tourists on their purchasing behavioren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster