Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkul, Barış
dc.contributor.authorGülgeç, Ezgi
dc.date.accessioned2024-01-15T07:33:17Z
dc.date.available2024-01-15T07:33:17Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1301-7985 / 2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed. 937187
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13801
dc.description.abstractBu çalışmada, daha önceden ayrıntılı deprem performansı araştırılarak belirlenmiş olan bir betonarme çerçeve tipi okul binasının, 4 farklı ve 1 revize hızlı değerlendirme yöntemi kullanılarak deprem performansı incelenmiş, her bir yöntem ile elde edilen sonuçlar karşılaştırılarak metotların görece üstün ya da eksik olduğu yönleri belirlenmiştir. Ayrıca, binanın göreli kat ötelemeleri bilgisayar programı ile hesaplanmış ve P25 Yönteminin revizyonu olan P25 ÖZ-KA metodu ile de deprem performansı araştırılmıştır. Daha önceden yapılmış olan ayrıntılı inceleme ile belirlenen nihai sonuç ve çalışma kapsamında yapılan hızlı değerlendirme metotlarının her birinden elde edilen sonuçlar; binanın deprem performans düzeyinin “yetersiz” olduğu şeklindedir. Yöntemler arasında karşılaştırma yapılırken; uygulama kolaylığı, uygulama süresi, güvenilirlik ve kullanılan parametre sayısı baz alınmıştır. Çalışma ile ülkemizde daha önce defalarca yaşadığımız felaketlerin bir benzerinin yeniden yaşanmaması için deprem olmadan önce binaların performansları hakkında bir fikir elde edilebilecek olan hızlı değerlendirme metotlarının önemi vurgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the earthquake performance of a reinforced concrete-framed school building, previously investigated and identified in detail, was reviewed using four different quick evaluation methods and one revised method. The results obtained by each method were compared in order to determine superior or weaker aspects of the methods in relative terms. Additionally, the interstory drifts of the building were calculated using a computer program, and its earthquake performance was analyzed via the P25 ÖZ-KA method, a revision of the P25 method. The final results obtained through the previously performed detailed investigation, as well as the results found through each of the quick evaluation methods applied as part of the study, suggest that the earthquake performance level of the building is “inadequate”. Ease of application, duration of application, reliability, and the number of parameters used were taken as a basis for the comparison between methods. This study emphasizes the importance of quick evaluation methods which serve to provide an insight into the performance of buildings in anticipation of an earthquake, thus preventing a disaster that has been experienced in Turkey several times over.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed. 937187en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeprem Performansıen_US
dc.subjectHızlı Değerlendirmeen_US
dc.subjectBetonarme Yapılaren_US
dc.subjectEarthquake Performanceen_US
dc.subjectQuick Evaluationen_US
dc.subjectReinforced Concrete Buildingsen_US
dc.titleBetonarme bir okul binasının 4 farklı hızlı değerlendirme metodu ile deprem performansının karşılaştırmasıen_US
dc.title.alternativeEarthquake performance comparison of a reinforced concrete school building based on four different quick evaluation methodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3039-3381en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7799-6406en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage152en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster