Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇal, Dilek
dc.contributor.authorÖzcan, Emrah
dc.contributor.authorKaraca, Ömür
dc.contributor.authorDerinöz, Esma
dc.contributor.authorKuş, İlter
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1302-4612
dc.identifier.issn2149-7869
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18229/kocatepetip.1108279
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1188706
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13999
dc.description.abstractAMAÇ: Çalışmamızda, Covid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim ile anatomi dersi alan öğrencilerin karşılaştıkları zorlukların, uyum sağlayabilme yeteneklerinin, uzaktan eğitiminde avantaj ve dezavantajlarının ve öğrenme başarısı ile ilişkisinin araştırılması amaçlanmıştır. GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışmamıza Balıkesir Üniversitesi, Tıp Fakültesi 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 560 öğrenci dahil edildi, ancak bu öğrencilerden 399’u (%71,25) çalışmaya katılmıştır. Katılımcılara literatür taranarak araştırmacılar tarafından geliştirilen geri bildirim formu ve psikometrik anket uygulandı. Veriler analiz edilip yorumlandı. BULGULAR: Araştırmamıza katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,57±2,21 olarak bulundu. Ortalama sınav başarı puanları ise sırasıyla birinci sınıflarda 79,20±10,0, ikinci sınıflarda 62,30±19,16, üçüncü sınıflarda 52,45±14,64 ve dördüncü sınıflarda 57,48±15,30 olarak hesaplandı. Yapılan analiz sonucunda, çevrimiçi uzaktan eğitim alan birinci sınıf öğrencilerinin ortalama başarı puanının istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde diğer gruplardan daha fazla olduğu tespit edildi. Araştırmamıza katılan öğrencilerin %45,9’u, Covid-19 pandemi sonrasında anatomi eğitiminin tamamen yüz yüze olması gerektiğini belirtirken, öğrencilerin %3,8’i ise tamamen uzaktan eğitim olarak verilmesini ifade etmişlerdir. SONUÇ: Öğrencilerin çevrimiçi anatomi eğitiminde daha başarılı oldukları tespit edilse de öğrencilerin çoğunluğu, anatomi dersinin yüz yüze verilmesini tercih etmişlerdir. Uzaktan eğitime geçilmesini gerektiren durumlarda, anatomi eğitimi teorik derslerinin çevrimiçi olarak sürdürülmesinin ancak pratik derslerin yüz yüze olarak devam ettirilmesinin anatomi eğitiminin başarısına olumlu yönde katkı sağlayacağı kanaatindeyiz.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAfyon Kocatepe Üniversitesi Kocatepe Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnatomien_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectTıp Eğitimien_US
dc.subjectAnatomyen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectMedical Educationen_US
dc.titleCovid-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim sisteminin anatomi eğitimi üzerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage286en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Anatomi Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Anatomi Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Anatomi Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Anatomi Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Anatomi Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1188706en_US
dc.identifier.doi10.18229/kocatepetip.1108279


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster