Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Selda
dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:26Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24010/soid.1165203
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1178627
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14063
dc.description.abstractPresently, unethical practices are a major concern in almost every sector. Among these industries is tourism. Requiring large expenditure of labor in particular is one of the causes underlying frequently observed unethical practices. The efforts to prevent such issues are of the utmost value for the sector’s long range sustainability, productivity, and economic contributions. The aim of this study is to discuss the results of the tourism employees with ethical values and high organizational commitment to disclose or not to disclose unethical practices in the enterprise within the framework of Hirschman's Exit, Voice and Loyalty theory and to enhance the understanding the consequences of whistleblowing. Under normal circumstances, an employee with serious ethical concerns and strong organizational commitment is expected not to remain silent about any unethical behavior. However, individuals are not frequently taken actions. From time to time, an employee may choose to take no action and ignore unethical behaviors. They may think that these misconducts will disappear or leave the organization in the belief that nothing in the organization will change nor will be as it should be. In this sense, in the study, the relationship between whistleblowing, personal ethical values and organizational commitment has been conceptually discussed and evaluated in terms of the tourism industry within the framework of Hirschman's Theory.en_US
dc.description.abstractGünümüzde etik dışı uygulamalar hemen hemen her alanda ortaya çıkmaktadır. Turizm de bu kapsamdaki uygulamaların sıklıkla görüldüğü endüstriler arasındadır. Özellikle yoğun insan gücü gerektirmesi yani emek yoğun niteliği, etik dışı uygulamaların yaygın bir şekilde vuku bulmasına sebebiyet vermektedir. Bu uygulamaları engellemeye yönelik girişimler ise uzun vadede endüstrinin sürdürülebilirliği, verimliliği, ekonomik katkıları açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı; etik değerlere sahip ve örgütsel bağlılığı yüksek turizm çalışanların işletmede ortaya çıkan etik dışı uygulamaları ifşa etmelerinin ya da etmemelerinin sonuçlarını Hirschman’ın Çıkış, Ses ve Sadakat teorisi çerçevesinde tartışmak ve bilgi ifşasının sonuçlarıyla ilgili anlayışı geliştirmektir. Normal şartlar altında olması gereken, etik değerlere sahip ve örgütsel bağlılığı yüksek bir çalışanın etik dışı uygulamalar karşısında sesini yükseltmesi yönündedir. Ancak bu, her zaman bireylerin tercih ettiği bir yöntem değildir. Zaman zaman çalışan etik dışı uygulamaları görmezden gelmeyi tercih edebilir, bu uygulamaların zamanla ortadan kalkabileceğine inanabilir ya da örgütte hiçbir şeyin yoluna girmeyeceğine dair kesin kanaati sonucu örgütten ayrılabilir. Bu kapsamda bu çalışmada bilgi ifşası, bireysel etik değerler ve örgütsel bağlılık ilişkisi Hirschman’ın Teorisi kapsamında turizm endüstrisi açısından kavramsal olarak ele alınmış, aralarındaki ilişkisi kavramsal olarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWhistleblowingen_US
dc.subjectEthical Valuesen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectUnethical Practicesen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectBilgi İfşasıen_US
dc.subjectEtik Değerleren_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectEtik Dışı Uygulamalaren_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.titleA study into the relationship between whistleblowing, personal ethical values and organizational commitment: Hirschman’s Exit, Voice and Loyalty in Tourism*en_US
dc.title.alternativeBilgi ifşası, bireysel etik değerler ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Hirschman’ın Çıkış (Exit), Ses (Voice) ve Sadakat (Loyalty) Teorisi kapsamında turizm endüstrisi üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ABD, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1178627en_US
dc.identifier.doi10.24010/soid.1165203


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster