Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdem, Barış
dc.contributor.authorBirkon, İpek
dc.contributor.authorÖzgen, Necmiye Nida
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:27Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2822-3160
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5152/JSSI.2023.22391
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1176899
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14068
dc.description.abstractGünümüzde otel işletmelerinin rekabetçi kalabilmesinde müşteri memnuniyeti ve sadakati- nin sağlanması kritik konulardan biri olarak kabul görmektedir. Otel işletmelerinde müşterilerle temasın yoğun olduğu müşteri ilişkileri departmanında çalışan işgörenler, bu süreçte kilit bir öneme sahiptir. Dolayısıyla bu departmanda çalışacak nitelikli işgücünü işletmeye çekebilme, otel işletmeleri açısından önemli bir çabayı gerektirmektedir. Buradan hareketle çalışmada, otel işlet- melerinde müşteri ilişkileri bölümüne yönelik internet üzerinden verilen iş ilanları içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Veriler 12 Mayıs – 27 Haziran 2021 tarihleri arasında Google arama moto- runda ilk iki sayfada çıkan Türkiye’deki sekiz insan kaynakları sitesinden toplanan 153 iş ilanından oluşmuştur. Araştırmanın öne çıkan bulguları; iş ilanlarının büyük çoğunluğunun Antalya’daki kıyı otellerini kapsadığını, ilanlarda cinsiyet ve yaş aralığı değişkenleri açısından herhangi bir ayrım gözetilmediğini ve ağırlıklı olarak lisans düzeyinde eğitimli, İngilizce ve Rusça bilen işgücü aran- dığını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, iş ilanlarının; işgörenlerde aranan bazı özellikler, işgö- renlere sağlanan olanaklar ve işletme iletişim bilgilerini içermesi bakımından oldukça zayıf kaldığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractNowadays, ensuring guest satisfaction and loyalty is accepted as one of the critical issues for hotel firms to remain competitive. Employees working in guest relations departments, where the contact with guests is intense, have a key importance in this process. Thus, attracting the qualified workforce to work in this department requires a significant effort for hotel businesses. In this study, job advertisements given on internet for guest relations department in hotel busi- nesses were examined by content analysis technique. The data consisted of 153 job advertise- ments collected from 8 human resources websites that appeared on the first 2 pages of Google between 12 May and 27 June 2021 in Turkey. The prominent findings of the research revealed that the majority of job advertisements covered coastal hotels in Antalya, there was no discrimination in terms of gender and age range variables, and a workforce predominantly educated at under- graduate level, speaking English and Russian was sought. Besides, it has been determined that the job advertisements were quite weak in terms of some features sought in employees, oppor- tunities provided to employees and business contact information.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofCurrent Perspectives in Social Sciences (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectOtel İşletmelerien_US
dc.subjectMüşteri İlişkileri Yönetimien_US
dc.subjectİş İlanlarıen_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.subjectCustomer Relations Managementen_US
dc.subjectHotel Businessesen_US
dc.subjectJob Advertisementsen_US
dc.titleOtel işletmelerinde müşteri ilişkileri bölümüne yönelik internet üzerinden verilen iş ilanlarının içerik analizien_US
dc.title.alternativeContent analysis of job advertisements given on internet for customer relations department in hotel businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Rekreasyon Yönetimi Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1176899en_US
dc.identifier.doi10.5152/JSSI.2023.22391


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess