Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGür, Reyhan
dc.contributor.authorErgün, Sibel
dc.contributor.authorÖzyazıcıoğlu, Nurcan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:29Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1307-2048
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21763/tjfmpc.1162338
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1163812
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14096
dc.description.abstractAim: The study is carried out to compare the effectiveness of the school accident prevention education given by the educator to the child-to-child education. Method: The study's sample included students in the second, third, and fourth grades of a primary school (n: 321).First, the Educating Educator (EE) and Child-to-Child Education (CCE) groups were created. Afterward, 'training on prevention from school accidents' was given to EE group by the researcher. One day after the training given to the EE group, five students were selected from among the students in the EE group. These students provided 'training on prevention from school accidents' to the students in the CCE group. The researcher used the Individual Identification Form and the Behavior Scale for Safety Measures in School Accidents to collect data. After the training, the post-test was applied to both groups. Demographic and descriptive data were evaluated with number-percentage. Baseline differences between groups were assessed using “t-test, Wilcoxon signed rank test, Mann Whitney U test”. Results: After the training given to the EE, and CCE groups, a statistically significant increase was found between the pre-test and post-test knowledge average scores (p<0.001). There was no statistically significant difference between the posttest knowledge average scores of the two methods applied to the EE and CCE groups (p>0.05). Conclusions: This study found that EE and CCE methods are both effective and that both methods are similar in terms of changing students' behaviors related to safety measures for preventing school accidents.en_US
dc.description.abstractAmaç: Çalışma, eğitimci tarafından verilen okul kazalarını önleme eğitiminin çocuktan çocuğa eğitim ile etkinliğini karşılaştırmak amacıyla yürütülmüştür. Yöntem: Araştırmanın örneklemini bir ilkokulun ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında okuyan öğrenciler (n: 321) oluşturdu. İlk önce Eğitici Eğitimi (EE) ve Çocuktan Çocuğa Eğitim (ÇÇE) grupları oluşturuldu. Daha sonra EE grubuna araştırmacı tarafından ‘okul kazalarınından korunma ile ilgili eğitim’ verildi. EE grubuna verilen eğitimden bir gün sonra EE grubundaki öğrenciler arasından beş öğrenci seçildi. Bu öğrenciler ÇÇE grubundaki öğrencilere ‘okul kazalarınından korunma ile ilgili eğitim’ verdi. Eğitimler sonrası her iki gruba da son test uygulandı. Araştırmacı, veri toplamak için Okul Kazalarında Güvenlik Önlemleri için Bireysel Kimlik Formunu ve Davranış Ölçeğini kullandı. Demografik ve tanımlayıcı veriler sayı-yüzde ile değerlendirildi. Gruplar arasındaki temel farklar “t testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi, Mann Whitney U testi" kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: EE ve ÇÇE gruplarına verilen eğitim sonrasında yapılan ön test ve son test puanları lehine istatistiksel olarak fark saptandı (p<0,001). EE ve ÇÇE gruplarına uygulanan iki yöntemin son test bilgi ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı (p>0.05). Sonuç: Bu çalışmada, okul kazalarını önlemeye yönelik güvenlik önlemleri ile ilgili öğrenci davranışlarını değiştirme açısından EE ve ÇÇE yöntemlerinin her ikisinin de etkili olduğu ve her iki yöntemin de benzer olduğu bulundu.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofTurkish Journal of Family Medicine and Primary Careen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAccidenten_US
dc.subjectChild-to-Child Educationen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectKazaen_US
dc.subjectÇocuktan Çocuğa Eğitimen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectOkulen_US
dc.titleThe effectiveness of child-to-child education for prevention of school accidents in a primary school: A randomized controlled trialen_US
dc.title.alternativeBir ilkokulda okul kazalarının önlenmesinde çocuktan çocuğa eğitimin etkinliği: Randomize kontrollü çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage117en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabili Dalı, Balıkesir, Türkiye Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabili Dalı, Bursa, Türkiye Balıkesir Atatürk Şehir Hastanesi, Koroner Yoğun Bakım, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1163812en_US
dc.identifier.doi10.21763/tjfmpc.1162338


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster