Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTür, Erge
dc.contributor.authorTazefidan, Ebru
dc.contributor.authorTekli, Cihangir
dc.contributor.authorKılıcı, Leyla
dc.contributor.authorErdem, Barış
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:33Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19168/jyasar.1193863
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1158205
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14126
dc.description.abstractBu araştırmada, seyahat acentelerinde çalışan işgörenlerin görev yaptıkları işletmeler hakkında yapmış oldukları çevrimiçi yorumlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma verileri, ‘glassdoor.com’ isimli internet sitesinden yapılan 900 adet yorumdan oluşmuştur. Verilerin çözümlenmesinde maxqda nitel veri analizi programından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, seyahat acentelerinde çalışmakta olan mevcut işgörenlerin eski çalışanlara göre memnuniyet düzeylerinin daha yüksek olduğu; işgörenlerin “çalışma koşulları”, “iş arkadaşları”, “çalışma kültürü”, “kurumsal itibar”, “çalışanlara değer algısı”, “sosyal olanaklar”, “ekonomik kazançlar” ve “diğer” boyutlarında yoğun olarak olumlu yorumlarda bulunduğu; bunun aksine “yönetim/yöneticiler”, “kariyer”, “maaş” ve “covid-19” boyutlarında ise olumsuz değerlendirmelerin çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the online comments made by the employees working in the travel agencies about the businesses they work for were analyzed by content analysis method. The research data consisted of 900 comments made by employees on the website “glassdoor.com”. In the analysis of the data, the maxqda qualitative data analysis program was used. According to the findings obtained from the research, the satisfaction levels of current employees in travel agencies are higher than the former employees. It was determined that the employees made positive comments on the dimensions of “working conditions”, “colleagues”, “working culture”, “corporate reputation”, “perception of value to employees”, “social opportunities”, “economic gains” and “other”. On the contrary, negative evaluations were found to be mostly in the dimensions of “management/managers”, “career”, “salary” and “covid-19”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Yasar Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectSeyahat Acentelerien_US
dc.subjectİşgörenen_US
dc.subjectÇevrimiçi Yorumen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectTravel Agenciesen_US
dc.subjectEmployeeen_US
dc.subjectOnline Commenten_US
dc.titleSeyahat acentesi işgörenlerinin çalıştıkları işletmelere yönelik çevrimiçi yorumlarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of online comments of travel agency employees regarding the businesses where they worken_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue69en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiye Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1158205en_US
dc.identifier.doi10.19168/jyasar.1193863


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster