dc.contributor.author | Kaya, Ramazan | |
dc.contributor.author | Uyangör, Nihat | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:58:40Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:58:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-793735 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1198249 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14186 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji öz-yeterlik algıları ile dijital yeterlik seviyeleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma eğitim fakültesinde öğrenim gören 681 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği ve Dijital Akıcılık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgulara göre eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları yüksek, dijital yeterlik seviyeleri ise orta düzeydedir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz-yeterlik algıları, dijital yeterlik seviyelerini yordayan bir faktördür. Teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algıları ile dijital yeterlik düzeyleri arasında anlamlı ve yüksek düzeyde ilişkili olduğu sonucu elde edilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji entegrasyonuna yönelik öz-yeterlik algıları, dijital yeterlik seviyelerini anlamlı şekilde yordamaktadır. Eğitim fakültesi öğrencilerinin teknoloji entegrasyonu öz-yeterliklerinin arttırılması, dijital yeterliklerinin gelişmesine katkı sağlayacak bir unsur olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algıları ile Dijital Yeterlik Seviyeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 552 | en_US |
dc.identifier.endpage | 571 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.buozel | trdizinideal | en_US] |
dc.department-temp | T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Balıkesir, Türkiye | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1198249 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17240/aibuefd.2022..-793735 | |