Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTümen, Gülendam
dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorEbrinç, Nurşen(Ekizoğlu)
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:55Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:55Z
dc.date.issued2001
dc.date.submitted2001en
dc.identifier.citationEbrinç, Nurşen(Ekizoğlu). İlköğretim 4.sınıf fen bilgisi dersi biyoloji ünitelerinin program tasarısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1418
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, İlköğretim 4. sınıf Fen Bilgisi dersi Biyoloji ünitelerinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom'un " Tam Öğrenme Modeli" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir.. Milli Eğitim Bakanlığının 28.7.1992 tarih ve 200 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan "İlköğretimde okutulan 4. sınıf Fen Bilgisi Dersinin Programı", YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi sonucunda hazırlanan ilköğretim fen bilgisi dersi dökümanları ve Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma Planlama Koordinasyon Dairesi Başkanlığınca hazırlanan ilköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi dersi programı başta olmak üzere ilgili kaynaklar taranmıştır.. Tasarının üç ünitesi ve her bir ünitenin alt başlıkları belirlenmiştir.. Her ünitenin içerik analizleri yapılmıştır.. Ünitelerin aşamalılık ilişkisi tabloları, sınama aracı belirtke tabloları hazırlanmıştır.. Ünitelerin hedef davranışlarını öğrencilere kazandırmaya yönelik planlar hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the curriculum design of Biology units in Science Course for th the 4 class primary education has been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's Mastery Learning Model. Following procedures were conducted in this study:. Literature regarding the curriculum design of Biology units in Science th Course for the 4 class primary education.. The three units of the design and their sub units were determined.. Content analysis of each unit was conducted.. Sequential relationship among the behaviours and test engine tables were determined.. Formative tests were prepared to find out if the students were successful at unit's behavioural objectives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiyoloji
dc.subjectBiyoloji Eğitimi
dc.subjectFen Bilgisi
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectProgram Tasarısı
dc.subjectBiology
dc.subjectBiology Education
dc.subjectScience Course
dc.subjectPrimary Education
dc.subjectCurriculum Design
dc.titleİlköğretim 4.sınıf fen bilgisi dersi biyoloji ünitelerinin program tasarısıen_US
dc.title.alternativeThe Curriculum design of biology units in science course for the 4th class primary educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster