dc.contributor.advisor | Tümen, Gülendam | |
dc.contributor.advisor | Battal, Nevzat | |
dc.contributor.author | Ebrinç, Nurşen(Ekizoğlu) | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:37:55Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:37:55Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.date.submitted | 2001 | en |
dc.identifier.citation | Ebrinç, Nurşen(Ekizoğlu). İlköğretim 4.sınıf fen bilgisi dersi biyoloji ünitelerinin program tasarısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1418 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, İlköğretim 4. sınıf Fen Bilgisi dersi Biyoloji ünitelerinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom'un " Tam Öğrenme Modeli" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir.. Milli Eğitim Bakanlığının 28.7.1992 tarih ve 200 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan "İlköğretimde okutulan 4. sınıf Fen Bilgisi Dersinin Programı", YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi sonucunda hazırlanan ilköğretim fen bilgisi dersi dökümanları ve Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma Planlama Koordinasyon Dairesi Başkanlığınca hazırlanan ilköğretim 4. Sınıf Fen Bilgisi dersi programı başta olmak üzere ilgili kaynaklar taranmıştır.. Tasarının üç ünitesi ve her bir ünitenin alt başlıkları belirlenmiştir.. Her ünitenin içerik analizleri yapılmıştır.. Ünitelerin aşamalılık ilişkisi tabloları, sınama aracı belirtke tabloları hazırlanmıştır.. Ünitelerin hedef davranışlarını öğrencilere kazandırmaya yönelik planlar hazırlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the curriculum design of Biology units in Science Course for th the 4 class primary education has been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's Mastery Learning Model. Following procedures were conducted in this study:. Literature regarding the curriculum design of Biology units in Science th Course for the 4 class primary education.. The three units of the design and their sub units were determined.. Content analysis of each unit was conducted.. Sequential relationship among the behaviours and test engine tables were determined.. Formative tests were prepared to find out if the students were successful at unit's behavioural objectives. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biyoloji | |
dc.subject | Biyoloji Eğitimi | |
dc.subject | Fen Bilgisi | |
dc.subject | İlköğretim | |
dc.subject | Program Tasarısı | |
dc.subject | Biology | |
dc.subject | Biology Education | |
dc.subject | Science Course | |
dc.subject | Primary Education | |
dc.subject | Curriculum Design | |
dc.title | İlköğretim 4.sınıf fen bilgisi dersi biyoloji ünitelerinin program tasarısı | en_US |
dc.title.alternative | The Curriculum design of biology units in science course for the 4th class primary education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |