dc.contributor.advisor | Doğanyılmaz, Nesrin Özsoy | |
dc.contributor.author | Yıldız, Nazlı | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:37:55Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:37:55Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.date.submitted | 2001 | en |
dc.identifier.citation | Yıldız, Nazlı."İşbirlikli öğrenme" yönteminin ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısı üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1420 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, matematik öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı üzerine etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada, öntest-sontest gruplu model uygulanmış ve araştırma, deneysel olarak alanda gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılının bahar döneminde, 70 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, deney ve kontrol olmak üzere iki grup kullanılmıştır. Deney grubuna işbirlikli öğrenme tekniklerinden birlikte öğrenme, kontrol grubuna geleneksel öğrenme uygulanmıştır. Uygulamadan önce ölçme aracı gruplara öntest olarak verilmiştir. Uygulama bitiminde gruplara sontest uygulanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin, matematik öğretiminde öğrenci başarısı üzerinde geleneksel yöntemden anlamlı derecede olumlu yönde etkili olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the effect of cooperative learning method on students' mathematics achievement. The study was an experimentel research in which pre-test - post-test control group design was used. The study was conducted in spring 2001 with a sample of 70, 7th grade pupils. In the study, experiment and control groups are used. In the experiment group, "Learning Together" teachnique of cooperative learning method was used. Control group was taught by tradinitional teaching methods. Before applying the measure means is given to groups as pre-test. The end of applying is practiced post- test to groups. Findings show that there is a significant difference between the resuts of experiment and control group. Cooperative learning is more effective than traditional teaching methods. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşbirlikli Öğrenme | en_US |
dc.subject | Matematik öğretimi | en_US |
dc.subject | Birlikte Öğrenme | en_US |
dc.subject | Cooperative Learning | en_US |
dc.subject | Mathematics Teaching | en_US |
dc.subject | Learning Together | en_US |
dc.title | "İşbirlikli öğrenme" yönteminin ilköğretim 7.sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısı üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of learning method on student achievement in mathematics teaching of primary school 7th class | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |