Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Turgut
dc.contributor.authorYüksel, Serkan
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:55Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:55Z
dc.date.issued2003
dc.date.submitted2003en
dc.identifier.citationYüksel, Serkan. Türkiye'de kentiçi karayolu güvenliği üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1425
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKarayolu güvenliğinin başlıca ölçütü trafik kazalarıdır. Trafik kazalarını azaltmaya hatta yok etmeye yarayan her düşünce veya yöntem, güvenlik önlemi anlamına gelmektedir. Trafik kazaları insan, araç ve yol unsurlarına ait istatistiksel verilerle gösterilmektedir. Bu amaçla, trafik kazalarında son 5 yıla ait istatistikler incelenmiştir. Kazaya karışan insanın, sürücü olarak gösterdiği hata oranı, yolcu ve yaya hatası oranına göre daha fazla olduğu sonucuna varılmıştır. Yol hatalarının ise istatistiklerde gereği kadar yer almadığı görülmüştür. Kentiçi trafik kazalarında etkili olan geometrik standartlar incelenmiştir. Bunlardan kaplama, trafik şeridi, düşey ve yatay kurba, kavşak, orta refüj, kaldırım, yaya geçitleri, alt - üst geçitler, trafik yavaşlatmaları, sinyalizasyon ile yatay ve düşey trafik işaretlen gibi geometrik standartların kazalara etkisi araştırılmış ve eksiklikler saptanmıştır. Karayollarında güvenlik sorunu olan kara nokta veya kesim uzunluklarının belirlenme yöntemleri açıklanmıştır. Ayrıca, kentiçi trafik kazalarında; yapım tekniğinden, trafik planlamasından, yerel yönetimlerden, kentsel planlamadan, koordinasyon eksikliğinden ve toplu taşımacılıktan kaynaklanan yol ve çevre hataları incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe first mainly criterion of roads safety is traffic accidents. All ideas and methods of that decrease or destray traffic accidents, mean security prevention. Traffic accidents are shown with statistic datums of people, vhicle and road elements. Statistics of traffic accidents of five years are examined for this aim. It came to a conclusion that a person who made an accident, the fault ratio that was made by person like a driver is more than like a passenger or pedestrian's fault ratio. It was seen that although the road faults haven't been enough in statistics. Geometric standarts were examined in urban traffic accidents. The effectual of platform, traffic lanes, perpendicular and horizontal curves, intersections, traffic islands, sidewalks, crosswalks, under - over passes, traffic slowers, signalizations and traffic sings like this geometric standarts to traffic accident were searched and were found their deficiency. Blackpoint and section measure which are safety problems in roads, were explained how to determine methods. And also road and enviroment faults which were caused by construction technique, traffic plan, local administration, town plan and compact transport were examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarayolu Güvenliğien_US
dc.subjectKentiçi Trafik Kazalarıen_US
dc.subjectKentiçi Karayolu Geometrik Standartlarıen_US
dc.subjectKara Noktaen_US
dc.subjectKesim Uzunluğuen_US
dc.subjectRoad Safetyen_US
dc.subjectUrban Traffic Accidenten_US
dc.subjectUrban Road Geometric Standarten_US
dc.subjectBlackpointen_US
dc.subjectSection Measure.en_US
dc.titleTürkiye'de kentiçi karayolu güvenliği üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research about urban road safety in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster