dc.contributor.author | Kılıç, Deniz Beste Çevik | |
dc.contributor.author | Güven, Elif | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:58:50Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:58:50Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1082616 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1146318 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14263 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında uygulamaya konan müzik öğretmenliği lisans programının piyano eğitimi açısından öğrenciler üzerindeki etkilerinin, öğrencilerin derse yönelik tutum ve görüşleri doğrultusunda belirlenmesidir. Bu amaçla öğrencilere öncelikle “Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” (Tufan ve Güdek, 2008) uygulanmıştır. Öğrencilerin piyano dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türü ve dahil oldukları lisans programı değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin derse yönelik tutumları olumlu yönde olup cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Sınıf, lise türü ve dahil oldukları lisans programı değişkenlerine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırmanın bir sonraki adımında, müzik öğretmenliği lisans programında bulunan piyano ders saatleri ve programda yapılan düzenlemelere yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla çalışma grubu içerisinden seçilen 14 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve müzik öğretmenliği lisans programlarında piyano ders saatlerinde yapılan değişikliklerin öğrenciler üzerindeki yansımaları ortaya konmaya çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to examine the effects of the music teaching undergraduate curriculum that went into effect in 2018, on students in terms of piano teaching, on the basis of students’ attitudes and views regarding piano classes. Participants in the study consisted of 93 students attending a music education department in the faculty of education of a public university. To this end, students were first administered the “Attitudes Toward Piano Classes” scale (Tufan and Güdek, 2008). Attitudes toward piano classes were examined to see if they varied by gender, class level, type of high school graduated from, and the undergraduate degree pursued. Analyses showed that students’ attitudes toward piano classes were positive on the whole, and did not vary significantly by gender. There were, however, significant differences by class level, type of high school graduated from, and undergraduate degree pursued. In the next step of the study, semi-structured interviews were conducted with 14 students selected from among participants to learn about their views regarding the total hours of piano classes in music teaching undergraduate curriculum and amendments to the curriculum. Interviews were analyzed using content analysis methods, and an effort was made to reveal the effects of the changes in the hours of piano classes on students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Piyano | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Lisans Programı | en_US |
dc.subject | Müzik Öğretmeni Adayı | en_US |
dc.subject | Piano | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Undergraduate Curricula | en_US |
dc.subject | Prospective Music Teacher | en_US |
dc.title | Müzik öğretmeni adaylarının 2006 ve 2018 lisans programlarında bulunan piyano derslerine yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Prospective music teachers’ attitudes and views regarding piano classes in 2006 and 2018 undergraduate curricula | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 53 | en_US |
dc.identifier.startpage | 518 | en_US |
dc.identifier.endpage | 539 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.buozel | trdizinideal | en_US] |
dc.department-temp | Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1146318 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1082616 | |