Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Temel Serdar
dc.contributor.authorCesur, Kürşat
dc.contributor.authorCan, Esma
dc.contributor.authorBörekçi, Rabia
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:52Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.urihttps://doi.org/
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1144709
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14272
dc.description.abstractComputer-Assisted Language Learning has emerged as an indispensable part of foreign language teaching methodology nowadays because of the rise of the implementation of online teaching. Considering this, educating teacher trainees regarding CALL and its integration into language classrooms is of great importance. Thus, this study aimed to put forward topics for a sample CALL syllabus to be used in ELT departments. In the study, a mixed-method sequential exploratory research design was adopted. Initially, a thematic analysis of qualitative data, which consisted of 19 articles, 17 books, 15 university syllabi, and six Google documents, was carried out to come up with a list of possible CALL-related topics. Then, quantitative data were collected through a 24-item questionnaire that was administered to 146 ELT students. The most preferred CALL course topics in the documents analyzed were mainly related to the theoretical groundings of CALL and their historical developments (e.g., CALL approaches (behavioral, cognitive, socio-cognitive), Computer-mediated communication (CMC) in language learning & teaching, and History of CALL). On the other hand, the participant pre-service teachers were chiefly concerned with CALL teacher education, technological-pedagogical content knowledge, the role of teachers and learners in CALL, teaching language skills using CALL, feedback in CALL, and types of CALL applications & activities. These results showed that pre-service teachers preferred practical knowledge that they could use in their future teaching experiences, over theory-based knowledge. The conclusions, along with implications for practice and suggestions for future research, were also discussed at the end of the study.en_US
dc.description.abstractGünümüzde, çevrim içi öğretim uygulamalarının kullanım alanlarının artmasıyla Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi (BDDÖ) yabancı dil öğretiminin vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Dolayısıyla, BDDÖ konusunda öğretmen adaylarının eğitimi ve bu teknolojinin dil sınıflarına entegrasyonu önem arz etmektedir. Bu nedenle, bu çalışma İngilizce Öğretmenliği bölümünde kullanılabilecek BDDÖ dersi müfredatı için örnek oluşturacak ders konularını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmanın araştırma deseni Keşfedici Sıralı Karma yöntemdir. Bu araştırma deseninde önce nitel veri 19 makale, 17 kitap ve 15 üniversite müfredatı ve 6 Google belgesi incelenmesi ile toplanmıştır. Bu analiz sonunda konuların bir listesi oluşmuş ve bu konular tematik olarak analiz edilmiştir. İkinci aşamada nicel veri, oluşan 24 maddelik anketin 146 İngilizce öğretmeni adayına uygulanmasıyla elde edilmiştir. İngilizce öğretmenliği programlarından ve ilgili alanyazından elde edilen verilerdoğrultusunda en çok tercih edilen konular BDDÖ teorik temelleri ve tarihsel gelişimi ile ilgili konular olmuştur [BDDÖ Yaklaşımları (davranışçı, bilişsel, sosyo-bilişsel) dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar aracılı iletişim ve BDDÖ tarihi)]. Öte yandan, çalışmaya katılan öğretmen adayları tarafından en çok tercih edilenler, BDDÖ öğretmen eğitimi teknolojik-pedagojik içerik bilgisi, BDDÖ’de öğretmenlerin ve öğrencilerin rolü, BDDÖ kullanarak dil becerilerinin öğretimi, BDDÖ’nde dönüt verme, BDDÖ uygulama ve etkinlik türleridir. Bu sonuçlar, öğretmen adaylarının teori temelli bilgileri değil, aksine gelecekteki öğretmenlik deneyimlerinde kullanabilecekleri pratik bilgileri tercih ettiğini göstermektedir. Ortaya çıkan sonuçlar ve bu sonuçlara bağlı olarak verilebilecek öneriler çalışmanın son bölümünde tartışılmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectComputer Assisted Language Learningen_US
dc.subjectEnglish Language Teachingen_US
dc.subjectSyllabusen_US
dc.subjectElective Courseen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Dil Öğretimien_US
dc.subjectİngiliz Dili Eğitimien_US
dc.subjectMüfredaten_US
dc.subjectSeçmeli Dersen_US
dc.titleSuggested syllabus content for computer assisted language learning course in english language teaching programsen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenliği programlarındaki bilgisayar destekli dil öğrenimi dersi için önerilen müfredat içeriğien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage795en_US
dc.identifier.endpage810en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Balıkesir,Türkiye Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programı, Çanakkale,Türkiye Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu,Kütahya,Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Balıkesir,Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1144709en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster