Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçın, Mehmet
dc.contributor.authorKaraman, Sebahattin
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:59Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2602-3008
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32572/guntad.1022616
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1128101
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14317
dc.description.abstractBu çalışma, Z kuşağı bireylerinin turistik ürün tercihlerinin belirlenmesi ve bu tercihlerin demografik özelliklerine göre farklılaşma durumlarının ortaya konması amacı ile yapılmıştır. Bu kapsamda, iki bölümden oluşan bir anket formu ile çevrim içi kanallardan ve yüz yüze olmak üzere 18-22 yaş aralığındaki 491 kişiden veri toplanmıştır. Toplanan veriler, istatistik analiz programı üzerinden frekans analizi, çoklu cevap frekans analizi ve çoklu uyum analizi yöntemleriyle incelenmiş ve bulgular ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda Z kuşağı bireylerinin çoğunlukla günde dört-altı saat internet kullandıkları, sosyal medya platformu olarak Twitter, Youtube ve Instagram tercih ettikleri görülmüştür. Turistik ürün tercihlerine ilişkin yapılan analiz sonucunda “deniz, kum güneş turizmi, tatil köyü, her şey dahil pansiyon şekli, doğrudan işletmeye rezervasyon, az bilinen yerlere ziyaret, tatile arkadaş ile çıkma” tercihlerinin öne çıktığı belirlenmiştir. Çoklu uyum analizine göre ise demografik değişkenlerle turistik ürün tercihleri arasında, tercih ve beklentilere göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma kapsamında seyahat ve konaklama işletmelerine de öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe current study was conducted with the aim of determining the touristic product preferences of the Z generation individuals and revealing the differentiation status of these preferences according to their demographic characteristics. In this context, data were collected from 491 people between the ages of 18-22, using both online and face-to-face questionnaire consisting of two parts. The collected data were analysed with frequency analysis, multiple response frequency analysis and multiple correspondence analysis methods and the findings were revealed through the statistical analysis program. By the result of the research, the Z generation individuals mostly use the internet for four-six hours a day, and they prefer Twitter, YouTube, and Instagram as social media platforms. Because of the analysis of touristic product preferences, it was determined that the preferences of "sea, sand and sun tourism, holiday village, all-inclusive hostel type, direct reservation to the business, visiting lesser-known places, going on vacation with a friend" came to the fore. According to the multiple correspondence analysis, significant differences were found between demographic characteristics and touristic product preferences, according to Z generation individuals' preferences and expectations. In addition, within the scope of the research some suggestions were made to travel agencies and hotels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGüncel Turizm Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectTuristik Ürün Tercihien_US
dc.subjectÇoklu Uyum Analizien_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectTouristic Product Preferenceen_US
dc.subjectMultiple Correspondence Analysisen_US
dc.titleZ kuşağı bireylerinin turistik ürün tercihlerine ilişkin bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAn evaluation of the touristic product preferences of generation z individualsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issueEk2en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1128101en_US
dc.identifier.doi10.32572/guntad.1022616


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster