Grafik tasarımda görseli vurgulamak: Anahtar görsel reklamcılığı
Abstract
Dijital teknolojilerin gelişmesi ve etkileşimli interaktif sanat çalışmalarının artışı, pazarlama ve satış stratejileri, tasarımların reklamlarda ve pek çok marka arasında gösteriminde farklı bir arayışın ortaya çıkmasını sağlamıştır. Özellikle markaların reklam ve pazarlama gibi alanlarda yaratılan rekabet ortamı nedeniyle daha çok kullanmayı tercih ettiği görsel vurgunun öne çıkarılması, grafik tasarım disiplini adına yeni bir kavramın gündeme gelmesine neden olmuştur. Her ne kadar bu kavrama daha çok iletişim tasarımı ve reklamcılık alanlarında sıklıkla yer verilse de, aslında logo tasarımından, afiş tasarımına hatta illüstrasyona kadar grafik tasarım alanı içerisinde de adı geçen “key visual/ anahtar görsel” teriminden başkası değildir. Örneğin bir afiş tasarımında ya da logo tasarımında gerek illüstrasyon dengesi gerekse tipografi dengesi doğru orantılarda vurgulanarak aslında tasarımlarda anahtar bir görsel ortaya çıkar ve insanların aklında en çok o görselle akılda kalıcılık elde edilir. Çoğu logo ve afiş tasarımına bakıldığında insanların hafızalarında senelerce yer edinmesi de bu yüzdendir. Böylece reklamlar aracılığıyla yapılan tasarımların hedef kitleye ulaşırken benzerlerinden ayrılması ve daha çok satış sağlaması hedefine ulaşılmış olunur. Tüm bu bilgilerden yola çıkarak bu çalışmada, markalara ait bir reklam unsuru olarak yansıtılan “key visual advertising/anahtar görsel reklamcılığının aslında öğrencilere/tasarımcılara grafik tasarım eğitimi içerisinde en başından itibaren yer verilerek öğretilmesi gerektiği ve tasarım disiplinine verdiği katkılardan bahsedilmektedir. The development of digital technologies and the increase of interactive art works, marketing and sales strategies have led to a different search for the display of designs in advertisements and among many brands. In particularly, Put forward the visual emphasis that brands prefer to use more due to the competitive environment created in areas such as advertising and marketing, has led to the emergence of a new concept for the graphic design discipline. Although this concept is mostly used in the fields of communication design and advertising, it is actually nothing more than the term "key visual", which is also mentioned in the field of graphic design from logo design to poster design and even illustration. For example, in a poster design or logo design, both the balance of illustration and the balance of typography are emphasized in the right proportions, in fact, a key visual emerges in the designs and the most memorable image is achieved in people's minds. This is why most of the logo and poster designs take a place in people's memories for years. Thus, while reaching the target audience, the designs made through advertisements are separated from the similar ones and the target of generating more sales is achieved. Based on all this information, in this study, it is mentioned that "key visual advertising", which is reflected as an advertising element of brands, should actually be taught to students/designers from the very beginning by including them in graphic design education and its contributions to the design discipline.
Volume
12Issue
2URI
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1082730https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1108216
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14377
Collections
- Makale Koleksiyonu [5]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3174]