Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Pelin Palas
dc.contributor.authorAksu, Sevde Çubukçu
dc.contributor.authorKoyucu, Refika Genç
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:11Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2146-9601
dc.identifier.issn2147-2238
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53424/balikesirsbd.941154
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1106468
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14385
dc.description.abstractAmaç: Araştırma ebelik öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Araştırma kesitsel çalışma olarak tasarlanmıştır. Araştırmaya Mayıs–Temmuz 2020 tarihleri arasında, 122 ebelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler araştırmacılar anket formu, Duygusal Zekâ Ölçeği ve Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, t testi, ANOVA, Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.92±1.82 dir. Araştırmada öğrencilerin Duygusal Zekâ Ölçeği puan ortalaması 3.84±.06 olup, duygusal zekâları orta düzey olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği puan ortalaması ise 129.96±20.54 olup, yüksek düzeyde girişimcilik özelliklerine sahip olduğu söylenebilir. Araştırmada, yapılan korelasyon analizinde, öğrencilerin duygusal zeka düzeyleri ile girişimcilikleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır.Sonuç: Öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri arttıkça, girişimcilik özellikleri artmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe research was carried out to determine the relationship between the emotional intelligence levels of midwifery students and their entrepreneurial tendencies. Materials and Methods: The research was designed as a cross-sectional study. The research was conducted with 122 midwifery students between May and July 2020. Data were collected by researchers questionnaire, Emotional Intelligence Scale and University Students Entrepreneurship Scale. Descriptive statistics, t-test, ANOVA, Pearson Correlation Analysis were used to evaluate the data. Results: The mean age of the students participating in the study was 20.92±1.82. In the study, the average score of the students on the Emotional Intelligence Scale was 3.84±.06, and their emotional intelligence was determined as moderate. The mean score of the University Students Entrepreneurship Scale is 129.96±20.54, and it can be said that they have a high level of entrepreneurial characteristics. In the correlation analysis made in the research, a positive and significant relationship was found between the emotional intelligence levels of the students and their entrepreneurship. Conclusion: As the emotional intelligence levels of the students increase, their entrepreneurial characteristics increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectİletişim Tekniklerien_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectSağlık Hizmetien_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectMidwiferyen_US
dc.subjectCommunication Techniquesen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectHealth Careen_US
dc.titleEbelerin duygusal zekâ düzeyi girişimciliğini etkiler mi?en_US
dc.title.alternativeDoes midwifery' emotional ıntelligence level affect their entrepreneurship?en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage309en_US
dc.identifier.endpage316en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Kadın Doğum Hemşireliği Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye İstinye Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1106468en_US
dc.identifier.doi10.53424/balikesirsbd.941154


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess