1960 sonrası kadın sanatçıların baskıresimlerinde beden imgesi
Abstract
“1960 Sonrası Kadın Sanatçıların Baskıresimlerinde Beden İmgesi ” adlı bu araştırmada, Nancy Spero, Louis Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons, Marilene Oliver’ın beden üzerine düşünüş biçimleri üzerine odaklanılmış ve baskıresim teknikleri ile oluşturdukları yapıtlarının teknik yaklaşımları incelenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda söz konusu sanatçıların kadın olarak bedeni ele alış biçimleri ve baskıresim sanatı içindeki bulundukları konumlarına vurgu yapılmıştır. Baskıresim tarihinin başlangıcından bugüne farklı biçimlerde ele alan ve beden imgesini irdeleyen döneminin önemli kadın sanatçıların baskıresim eserlerinde kendine özgü teknik anlayışların da çeşitlilik olması bakımından bu araştırma önem taşımaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, konuya dair yazılı kaynakların yanı sıra elektronik ortamda da çeşitli kaynak taramaları yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler ışığında Nancy Spero, Louis Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons ve Marilene Oliver’ın baskıresimlerindeki anlatımlarında yer bulan beden imgelerini baskıresmin teknik olanakları kapsamında da tercih biçimlerinde de oldukça sıra dışı yöntemlerle ele aldıkları görülmüştür In this research named “Body Image in Printmaking after 1960 Women Artists”, Nancy Spero, Louise
Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons, Marilene Oliver's way of thinking
about the body was focused on and the technical approaches of the works they created with
printmaking techniques were examined. In line with the purpose of the research, the way the artists in
question handle the body as women and their position in the art of printmaking has been emphasized.
This research is important in terms of the diversity of unique technical understandings in the printmaking
works of important women artists of the period, who have dealt with the history of printmaking in
different ways and scrutinized the body image from the beginning to the present. In the study, in which
qualitative research methods were used, various sources were scanned in electronic environment as well
as written sources on the subject. In the light of the data obtained as a result of the research, it has been
seen that Nancy Spero, Louise Bourgeous, Kiki Smith, Barbara Kruger, Maria Magdalena Campos Pons
and Marilene Oliver deal with the body images in their expressions in the printmakings, both within the
scope of the technical possibilities of printmaking and in the form of preference.
Volume
15Issue
29URI
https://doi.org/https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1105806
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14390