Bir kültürel miras değeri olan Göbeklitepe Ören Yeri’nin marka kişiliği
Özet
Ören yerleri sahip oldukları çeşitli özellikler ile önemli turizm çekim merkezleridir. Bu gibi destinasyonların insana has birtakım kişilik özellikleriyle nitelenmesi mümkündür. Ören yerleri de tıpkı diğer destinasyonlar gibi kişilik özellikleriyle nitelenerek ziyaretçilerin zihinlerinde somutlaştırılabilir. Böylece rekabet avantajı elde edebilirler. Bu çalışma, Türkiye'nin önemli arkeolojik sit alanları arasında yer alan Göbeklitepe Ören Yeri’nin marka kişiliğin ziyaretçilerin görüşleri doğrultusunda tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın yapılabilmesi için gerekli olan etik kurul izni, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu'nun 30.09.2021 tarihindeki 17/19 sayılı kararıyla alınmıştır. Çalışmada Göbeklitepe Ören Yeri’nin marka kişiliği, Tripadvisor.com web sitesinde bölgeyi ziyaret eden ziyaretçilerin yorumları değerlendirilerek belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, nitel araştırma yöntemlerden biri olan içerik analizi yönteminden yararlanılarak ilgili web sitesindeki yorumlar analiz edilmiştir. Sonuç olarak, Göbeklitepe Ören Yeri’nin marka kişiliğinin özgünlük-heyecan, yetkinlik ve seçkinlik-sağlamlık olmak üzere üç boyut ile ön plana çıktığı tespit edilmiştir. Böylece, elde edilen sonuçlara paralel olarak öneriler geliştirilmiştir. Archaeological sites are important tourism attraction centers with their various features. It is possible
to be characterized such destinations through some human-specific personality traits. Just like other destinations,
archaeological sites can be characterized by their personality traits and embodied in the minds of visitors. Thus,
they could gain a competitive advantage. This study has been carried out in order to determine the brand personality
of Göbeklitepe Archaeological Sites, which is among the important archaeological sites of Turkey, in line with the
views of the visitors. The ethics committee permission for the study has been obtained with the decision numbered
17/19 of the Scientific Researches Ethics Committee of Çanakkale Onsekiz Mart University School of Graduate
Studies on 30.09.2021. The brand personality of Göbeklitepe Archaeological Sites has been tried to be determined
by evaluating the comments of visitors on the Tripadvisor.com website. In this context, the contents of comments
on the website has been analyzed by using the content analysis method, which is one of the qualitative research
methods. After the analysis, it has been determined that the brand personality of Göbeklitepe Archaeological Sites
stands out with three dimensions: originality-excitement, competence and sophistication-ruggedness.
Cilt
10Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.18506/anemon.1054952https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1076210
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14405