Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgürel, Gizem
dc.contributor.authorÜnal, Aydın
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:21Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26468/trakyasobed.743274
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/492315
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14437
dc.description.abstractÇalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesiamaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internetalışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ölçek oluşturulmuştur. İlgili ölçekkatılımcılara yüz yüze iletişim sağlanarak (1 Eylül-31 Ekim 2019) uygulanmıştır.Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS yazılımı aracılığıyla istatistikî analizlere tabitutulmuştur. Analizler sonucunda katılımcıların; internet alışverişlerinde kişisel bilgilerinivermeyi doğru bulmadıkları, internetten alışveriş yaparken yalnız olmanın kendilerinerahatlık hissi verdiğini düşündükleri, sanal mağazaları güvenli buldukları, internetalışverişlerinde daha fazla ürün seçeneğine ulaştıklarını düşündükleri ve alışveriş yaptıklarısitelerin ve mağazaların sadık müşterileri olduklarını ifade ettikleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the destination internet shoppingbehaviors of tourists. In this context, a scale was developed to measure the internetshopping behaviors of Bulgarian tourists visiting Kırklareli. The related scale was (1September-31 October 2019) applied by providing face-to-face communication with theparticipants. The data obtained from the participants were analyzed by use of SPSSsoftware. As a result of the analyzes, it was found that the participants didn’t find it right togive personal information during internet shopping; that they thought that being alone whenshopping on the internet gave them a feeling of comfort; that they found virtual stores safe;that they thought that they reached more product options in internet shopping and that theystated that they were loyal customers of the sites and stores they visited for internetshopping.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlışveriş Davranışıen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectBulgar Turistleren_US
dc.subjectKırklarelien_US
dc.subjectShopping Behavioren_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectBulgarian Touristsen_US
dc.subjectKirklarelien_US
dc.titleBulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on determination of destination internet shopping behaviors of Bulgarian touristsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Balıkesir, Türkiye Kırklareli Üniversitesi, Kırklareli, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid492315en_US
dc.identifier.doi10.26468/trakyasobed.743274


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster