dc.contributor.advisor | Yıldırım, Osman | |
dc.contributor.author | Güngör, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:37:57Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:37:57Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.date.submitted | 2004 | en |
dc.identifier.citation | Güngör, Burcu. "Yönetici moleküller" konusunun öğretilmesinde deneysel yönteme göre geliştirilen öğretim tekniğinin uygulanması ve geleneksel öğretimle karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1449 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, "Yönetici Moleküller" konusunda tasarlanan öğretim modelinin, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından konu ile ilgili konu başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen test örnekleme, öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Örnekleme, 2003-2004 yılında Balıkesir Merkez Cumhuriyet Lisesinde okumakta olan iki sınıftan (n= 52) oluşmaktadır. Sınıflardan biri kontrol diğeri deney grubudur. Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra tasarlanan öğretim modeli uygulanmış, kontrol grubunda ise ders işlenişine müdahale edilmemiştir. Tasarlanan öğretim modeli, konu anlatım metni, çalışma yaprakları, DNA modeli ve bulmacalardan oluşmaktadır. Tasarlanan bu öğretim modeli deney grubuna iki ders saati laboratuarda, iki ders saati ise sınıf ortamında uygulanmıştır. Konu sonunda öntest olarak uygulanan test sontest olarak yeniden uygulanmıştır. Test, ANOVA ve t- testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları deney grubunda başarının kontrol grobundakinden daha fazla olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, öğrenciyi merkeze alarak tasarlanan öğretim modelinin öğrencilerin başarılarına etkisinin anlamlı olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the effects of the instruction model on ninth grade students' accomplishment and understanding levels of "Control Molecules" subject. In this study a subject success test was developed. The test was applied as sampling, pretest and posttest. The sampling data were collected from the Cumhuriyet High School İn Balikesir during 2003-2004 academic year. 52 students from two classes were included in this study. One class was called control group and one class was called experimental group. After the pretest, the instruction model was applied to the experimental group but no change was made to the teaching style for the control group. The instruction model consists of concept teaching text, worksheets, DNA model and crossword. The instruction model was applied to the experimental group in a laboratory for 90 minutes and in class for additional 90 minutes. The pretest was given as a posttest to see the results of the instruction model. Data were analyzed by ANOVA and t-test. The results showed that the success of the experimental group was beter than the control group. In conclusion the student centered instruction model effects the students' accomplishment and understanding levels of "Yönetici Molecules" subject. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yönetici molekül | en_US |
dc.subject | Öğretim modeli | en_US |
dc.subject | Eğitim ve öğretim | en_US |
dc.subject | Control molecule | en_US |
dc.subject | Instruction model | en_US |
dc.subject | Education and training | en_US |
dc.subject | Yönetici molekül | en_US |
dc.subject | Öğretim modeli | en_US |
dc.subject | Eğitim ve öğretim | en_US |
dc.title | "Yönetici moleküller" konusunun öğretilmesinde deneysel yönteme göre geliştirilen öğretim tekniğinin uygulanması ve geleneksel öğretimle karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | An application of a teaching strategy based on hands on activity in the instruction of "yönetici moleküller" and a comparison with a traditional teaching strategy | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |