Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorKaraca, Denizhan
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:57Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:57Z
dc.date.issued2004
dc.date.submitted2004en
dc.identifier.citationKaraca, Denizhan. Matematik öğretmen adaylarının matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1453
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGeleneksel anlayışta eğitim öğretmen merkezlidir, öğretmenin aktarıcı ve öğrencinin pasif dinleyici olduğu bu anlayışta öğrenme güçleşmekte ve öğrenciler bilgileri ezberlemeye çalışmakta ve düşünmekten vazgeçmektedirler, öğrenmenin nasıl meydana geldiği ve bilginin nasıl oluşturulduğunu (biliş üstü öğrenme, biliş üstü bilgi) anlamalarına yardımcı olan Vee diyagramı anlamlı öğrenme için geliştirilmiş metakognitif (biliş üstü) araçlardan biridir. Eğitimde anahtar rolde olan öğretmenlerin anlamlı öğrenmeyi sağlayabilmek için bu araçları etkin bir şekilde kullanabilme konusunda yetiştirilmeleri gerekmektedir. Bu tez çalışmasında, öğretmen adaylarına Vee diyagramı tanıtılarak, uygulamalar yapılmış ve konu ile ilgili veriler derlenmiş ve analiz edilmiştir. Vee diyagramına ilişkin yapılan etkinliklerden sonra Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi (NEF) ve Fen Bilimleri Enstitüsündeki matematik öğretmen adaylarının (Ntopiam =102) matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amacı ile bir anket uygulanmıştır. Veriler ilişkisiz ömeklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractEducation is teacher-centered in traditional perspective. In this perspective teacher has direct role and student is passive, students have difficult in learning, try to memorizing knowledge, and give up thinking. Vee diagram is a metacognitive tool for meaningful learning which helps students to understand that how learning and knowledge are being (meta-learning, meta-knowledge). Teachers have the key role in education should be well trained in using this metacognitive tools effectively for meaningful learning. In this study prospective teachers were introduced to Vee diagram, doing teaching practises and the data which were collected the treatment were evaluated and discussed. After Vee diagramming activities, for determining the perceptions of prospective mathematics teachers (NSum=102)in Balıkesir University Necatibey Educational Faculty (NEF) and Graduate School of Natural and Applied Sciences, a questionnaire was conducted. Data was analysed using Independent Samples t-test.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVee Diyagramıen_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.subjectVee Diagramen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının matematik eğitiminde Vee diyagramı kullanımıen_US
dc.title.alternativeUsing Vee diagram of prospective mathematics teachers in mathematics educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster