Türkiye'de BİLSEM kurumlarında müzik alanı üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
Künye
Çiloğlu, Sibel. Türkiye'de BİLSEM kurumlarında müzik alanı üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.Özet
Bu çalışma, Türkiye'de BİLSEM kurumlarında müzik alanı üzerine yapılan çalışmaların incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizine dayalı sistematik derleme yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu, BİLSEM müzik alanına yönelik olarak 2007-2023 yılları arasında hazırlanmış olan tez, kitap bölümü ve makale oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında toplam 36 çalışma incelenmiştir. Araştırmanın verileri betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, tezlerin büyük çoğunluğunun yüksek lisans tezi olarak hazırlandığı, tezlerde kullanılan yöntemlerin ağırlıklı olarak nitel araştırma yöntemi olduğu, örneklem gruplarını genellikle öğrenci ve öğretmenlerin oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Hazırlanan makale ve kitap bölümü çalışmalarının sayılarının son yıllarda artış gösterdiği, genellikle çalışmaların nitel yöntemle hazırlandığı, örneklem gruplarını çoğunlukla öğrencilerin oluşturduğu görülmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma ile BİLSEM müzik alanına yönelik hazırlanan çalışmaların literatüre katkı sunarak gelecek çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. This study aims to review the research on the field of music in Science and Arts Center (BILSEM) institutions in Turkey. The research was prepared using a systematic review method based on document analysis, one of the qualitative research methods. The sample group of the study consists of dissertations, book chapters, and articles published between 2007 and 2023 for the music field in BILSEM institutions. A total of 36 studies were analyzed within the scope of the research. The data of the study were analyzed through the descriptive analysis method. It was concluded in the study that the majority of the dissertations were prepared as master's theses, the methods used in the dissertations were mainly qualitative research methods, and the sample groups were mostly students and teachers. It was seen that the number of articles and book chapters had increased in recent years, the studies were generally conducted with qualitative methods, and the sample groups were mostly students. Within this context, it is assumed that the research prepared for the BILSEM music field will make contributions to the literature through this study, shedding light on future studies.