Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorTuran, Yusuf
dc.date.accessioned2016-01-19T13:37:58Z
dc.date.available2016-01-19T13:37:58Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005en
dc.identifier.citationTuran, Yusuf. Ortaöğretim kimya derslerinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenciler açısından değerlendirilmesi (Balıkesir örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1481
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSon yıllarda eğitim Üzerine yapılan araştırma sayılarının görülmektedir. Bu sayının artması eğitime verilen önemi göstermektedir. Kimya bilimi, fen bilimleri içinde önemli bir yere sahiptir. Laboratuar yöntemi kimya öğretiminde en önemli yöntemlerden biridir. Derste teorik olarak anlatılan konuları, laboratuarda öğrenciler kendileri uygulayarak ve görerek öğrenmektedirler. Böylece ezber bilgilerden uzaklaşılarak, bilgilerin daha kalıcı ve anlamlı olması sağlanmaktadır. Bu çalışmada Balıkesir ilinde görev yapan öğretmenlerin ve 9., 10., ve 11. sınıflarda öğrenimini sürdüren ortaöğretim öğrencilerin kimya laboratuarına karşı olan ilgilerini, laboratuar kullanım sıklıklarını, laboratuar donanımının yeterliliği ve deneyler hakkındaki düşüncelerini belirlemek için Kimya Laboratuarı Kullanılma Durumu Değerlendirme Anketi uygulanmıştır. Ayrıca, nicel verileri desteklemek ve araştırma konusunu daha detaylı incelmek için öğretmen ve öğrencilerle ikili görüşmeler yapılmıştır. Bu araştırmada ikili görüşme ile desteklenen betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenler laboratuar uygulamalarının kimya öğretiminde önemli bir yere sahip olduğunu düşünmesine rağmen yeterli sayıda laboratuar uygulamaları yapmadıkları sonucu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca ortaöğretim okul türleri arasında laboratuar uygulamaları açısından farklılıklar olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn recent years the number of studies on education has increased, gradually. This increase indicates the importance given to education. Chemistry takes an important part in science. Laboratory method is one of the most effective methods in teaching chemistry. In laboratory students have opportunities of putting the concepts they learn in the classrooms into practice. This way, the knowledge is supplied more permanently, meaningfully digressing from memorizing. In this study, we applied a Chemistry Laboratory Using and Evaluation Questionnaire to the teachers who are on duty in Balıkesir and 9th, 10th, 11th grade students who are receiving secondary education in Balıkesir, to find out laboratory using frequency, their concerns about chemistry laboratory, and thoughts on laboratory sufficiency and shortages and about experiments. Additionally, some of the students and teachers were interviewed face to face to verify the quantitative data and to have some deeper look at the research subject. In this study we used descriptive shading method supported by interviews. The results suggest that the teachers think laboratory studies have an important place in chemistry teaching, despite the fact that don't practice enough laboratory studies. In addition, there are differences in using laboratory in teaching chemistry among the different types of secondary education schools.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimya Eğitimien_US
dc.subjectKimya Laboratuvarıen_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectChemistry Education
dc.subjectChemistry Laboratory
dc.subjectSecondary Education
dc.titleOrtaöğretim kimya derslerinde laboratuvar kullanımının öğretmen ve öğrenciler açısından değerlendirilmesi (Balıkesir örneği)en_US
dc.title.alternativeLaboratory uses in secondary chemistry courses according to teachers and students (Balıkesir case)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster