Üst düzey yöneticilerin zaman yönetimi
Citation
Karaoğlan, Aslan Deniz. Üst düzey yöneticilerin zaman yönetimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.Abstract
Örgütlerin başarılı olabilmeleri ve rekabet edebilmeleri, kaynaklarını verimli kullanmalarına bağlıdır. Kaynakların verimli kullanılmasıyla, daha az girdi ile daha çok çıktı sağlanabilir. Bu da düşük maliyet ve daha çok kar anlamına gelmektedir. Zaman, her işin maliyet unsurlarından (girdilerinden) biri olarak kabul edilebilir ve diğer kıt kaynaklardan farklı olarak yerine ikame edebilecek başka bir kaynak yoktur. Örgütlerde var olan kaynakların verimli bir biçimde değerlendirilmesinden sorumlu kişiler olan örgüt yöneticilerinin, başarılı olabilmek için kıt kaynakları ve dolayısıyla ikamesi olmayan zaman kaynağını verimli kullanması gerekir. Bu çalışmada kıt ve değerli bir kaynak olan zaman kavramı ve zamanın yönetimi üzerinde durulmuştur. Bu amaçla Türkiye 'nin önde gelen şirketlerinin üst düzey yöneticilerinin zamanlarını nasıl yönettikleri araştırılmıştır. İlk olarak liderlik ve yöneticilik kavramları üzerinde durulmuş ve bu iki kavramla ilgili gerekli tanımlamalara yer verilmiştir. Daha sonra zaman ile ilgili kavramlar açıklanmış ve zaman yönetimi kavramı üzerinde durulmuştur. Ardından zaman kaybına neden olan; kişiden veya işten kaynaklanan zaman tuzakları açıklanmış ve sonraki bölümde bunların etkilerini yok etmeye yönelik olarak zaman planlama tekniklerinden bahsedilmiştir. Son olarak, Türkiye 'nin üretimden satışlarına göre ilk 300 şirketinin üst düzey yöneticileriyle, zaman yönetimi konulu bir anket çalışması yapılmış ve anketlerin sonuçlarının değerlendirilmesine yer verilmiştir. To be successful and to rival for the organizations, depends on using their resources effectively. By using the resources effectively, much out put can be get with less input. This means lower cost and quite more profit. Time can be accepted as cost compenent (input) of all works and differently from other resources, there is nothing to substitute it. The managers, who is under responsibilty of using the resources effectively, have to use the resources and the time which is unsubstitute, effectively to get success. In this study, insufficient and valuable resource which is called Time and Time Management is examined. To this end, how the top executives of the succesful companies of Turkey are managed their time is examined. At first the manager and the leader conceptions are emphasized and the definitions of these two concepts are given. Then, the conceptions of time is explained and the conception of time management is given. Then, the resons of losing time which are personal or resourced from work are explaind and time planning techniques which are used to abolish the effects of these resons are given. At the end, a questionary is applied to the top executives of Turkey which are the managers of first 300 companies according to their sales from their production and the results of the study is given. The aim of time management is to provide people and the managers to use their time effectively and efficiently. This study aims to tell the methods to get success in time management.