Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇanakcı, Ahmet Ali
dc.contributor.authorEmin, Bediha
dc.date.accessioned2024-09-02T12:35:51Z
dc.date.available2024-09-02T12:35:51Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationEmin, Bediha. Adım adım iyilik okul öncesi eğitim setinin Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş öğretim programına göre incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15103
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim, erken çocukluk dönemindeki çocukların bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor gelişim alanlarının desteklenerek eğitim-öğretime hazırlandığı bir süreçtir. Bu süreçte din ve değerler eğitimini dahil etmek, bireyin gelişiminde büyük bir önem taşımaktadır. Bu dönemde verilecek olan din ve değerler eğitimi, diğer eğitim alanlarıyla beraber verilmelidir. Aksi takdirde, ileride telafi edilemeyecek manevi eksikliklere yol açabilir, bu nedenle erken çocukluk dönemi din eğitiminin eğitim öğretim sürecine entegre edilmesi son derece önemlidir. Okul öncesi din ve değerler eğitimi konusunda kullanılan materyallerin başında kitaplar gelmektedir. Bu bağlamda çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş grubu Kur’an Kursları Öğretim Programı kapsamında Adım Adım İyilik Okul Öncesi Eğitim Seti’nin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntemden yararlanılmıştır. Ayrıca, Karabük il genelinde 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 20 öğretici ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Öğretici görüşlerinin alınmasında fenomenolojik desen kullanılmış ve araştırmada toplanan verilerde içerik analizi yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda Adım Adım Okul Öncesi Eğitim Seti’nin 4-6 yaş grubu Kur’an kursları öğretim programında yer alan “Değerler Eğitimi Alanı” ve “Tamamlayıcı Kazanımlar Alanı” kazanımlarını desteklediği fakat 4-6 yaş grubu genelinin gelişim özelliklerine uygun olmadığı tespit edilmiştir. 4-6 yaş öğretim programına tamamlayıcı kazanımların eklenmesi sonucunda yardımcı materyal ihtiyacını karşılamak için bu tarz eğitim setlerinin çocukların gelişim özellikleri dikkate alınarak güncellenmesi ve materyal seçeneklerinin arttırılmasının gerekli olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractPre-school education is a process in which children in early childhood are prepared for education by supporting their cognitive, affective, and psychomotor development areas. Including religion and values education in this process is of great importance in the development of the individual. Religious and values education should be given during this period, together with other fields of education. Otherwise, it may lead to spiritual deficiencies that cannot be compensated. Therefore, it is essential to integrate religious education into the education process. Books are the primary materials used in pre-school religion and values education. For this reason, it is aimed to examine the Step by Step Kindness Preschool Education Set within the scope of the Presidency of Religious Affairs Quran Courses Teaching Program for the 4-6 age group. A literature review was conducted within the scope of the research. A qualitative method was used to perform the study. Additionally, interviews were conducted using a semi-structured interview form with 20 instructors working in Quran courses for 4-6 age groups throughout Karabük province. A phenomenological design was used to collect instructor opinions, and the data collected in the research was analyzed through content analysis. As a result of this research, it was determined that the Step by Step Preschool Education Set supports the "Values Education Area" and "Supplementary Acquisitions Area" achievements in the Quran courses curriculum for the 4-6 age group but is not suitable for the developmental characteristics of the general 4-6 age group. As a result of the addition of complementary learning achievements to the 4-6-year-old curriculum, it was concluded that such training sets should be updated and material options should be increased, considering children's developmental characteristics, meeting the needs for auxiliary materials.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectDİB 4-6 Yaş Kur’an Kurslarıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectMateryalen_US
dc.subjectÖğretim Programen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPresidency of Religious Affairs Quran Courses for Ages 4-6en_US
dc.subjectPre-school Educationen_US
dc.subjectMaterielen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.titleAdım adım iyilik okul öncesi eğitim setinin Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş öğretim programına göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of the step by step kindness preschool education set according to the presidency of religious affairs 4-6 years old education programen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster