Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGirgin, Demet
dc.contributor.authorErtunç, Batuhan
dc.date.accessioned2024-09-13T05:45:14Z
dc.date.available2024-09-13T05:45:14Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationBatuhan Ertunç, Anne baba tutumu ile müzik performans kaygısı arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15146
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractMüzik eğitimi bölümlerinde öğrenim gören kişiler için çalgı ve ses performansı eğitimlerinin önemli bir boyutunu oluşturmaktadır. Çalgı sınavları, konserler ve dersler öğrencilerin çalgıları ya da sesleri ile performans gösterdikleri bazı alanlardır. Öğrencilerin performansları öncesinde ya da performans sırasında kaygı yaşadıkları bilinmektedir. Bu kaygı müzik bilimi içerisinde "müzik performans kaygısı" olarak adlandırılmaktadır. Bu araştırmada, anne baba tutumları ile müzik performans kaygısı arasındaki ilişkinin ve müzik performans kaygısının çeşitli değişkenlerle olan ilişkisinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2022-2023 yılında dört devlet üniversitesinin müzik öğretmenliği bölümlerinde eğitim gören 170 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Anne-Baba Tutum Ölçeği ve Kenny Müzik Performans Kaygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların müzik performans kaygıları ölçeğinin genelinden almış oldukları puanların; cinsiyet, lise türü, günlük müzik eğitimine ayırdıkları süre, ailelerinde müzikle ilgilenen birey bulunma durumu ve bölümde performans sergileme durumuna göre farklılaştığı ,sınıf düzeyi, yaş, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk oldukları, müzik eğitimi alma süresi, ekonomik durum, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, bölüm dışında bir müzik grubuna üye olma durumu göre farklılaşmadığı, öğrencilerin anne baba tutumlarıyla müzik performans kaygıları arasında zayıf düzeyde pozitif bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Diğer araştırmacılara, bu araştırmada ele alınmayan değişkenlerin müzik performans kaygısı üzerindeki etkisine bakmaları önerilebilir.en_US
dc.description.abstractFor students studying in music education departments, instrument and voice performance constitute an important dimension of their education. Instrument exams, concerts and lessons are some of the areas where students perform with their instruments or voices. It is known that students experience anxiety before or during their performances. This anxiety is called "music performance anxiety" in music science. In this study, it was aimed to determine the relationship between parental attitudes and music performance anxiety and the relationship between music performance anxiety and various variables. The participants of the study consisted of 170 music teacher candidates studying in music teaching departments of four state universities in 2022-2023. This research is a descriptive study using the relational survey model. The data were collected through Personal Information Form, Parental Attitude Scale and Kenny Music Performance Anxiety Scale. As a result of the research; The scores students received from the overall music performance anxiety scale; It was concluded that the results differed according to gender, high school type, time devoted to daily music education, presence of a music-related member in their family, and performance status in the department. There was no difference according to class grade, age, number of siblings, birth order, duration of music education, economic status, mother's education status, father's education status, membership to a music group other than the department. It was concluded that there was a weak positive correlation between students' parental attitudes and their music performance anxiety. It is suggested for researchers to look at the effect of variables not addressed in this study on music performance anxiety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectMüzik Performans Kaygısıen_US
dc.subjectAnne-baba Tutumuen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectMusic Performance Anxietyen_US
dc.subjectParental Attitudeen_US
dc.titleAnne baba tutumu ile müzik performans kaygısı arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relation between the parental attitude and music performance anxietyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster