Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnal, Hakan
dc.contributor.authorPeker, Gamze
dc.date.accessioned2024-09-13T05:50:59Z
dc.date.available2024-09-13T05:50:59Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationPeker, Gamze. Sosyal bilgiler eğitiminde tartışmalı konuların incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15147
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDünya'da ve Türkiye'de birçok konu tartışmalı konu haline gelmiştir. Tartışmalı hale gelen konuların her biri ise hem bireyi hem de toplumu ilgilendirir. Bireyi ve toplumu ilgilendiren konuları içeren temel derslerden biri ise Sosyal Bilgiler dersidir. Dolayısıyla Sosyal Bilgiler dersi tartışmalı konuları içinde barındırır. Sosyal Bilgiler dersi; bireyi düşünmeye, araştırmaya, tartışmaya ve yeni fikirler ortaya çıkarmaya güdüleyen bir ders olma özelliğine sahiptir. Bu açıdan tartışmalı konular ile ilgili fikirler ortaya koyabilen bireyler yetiştirmek son derece önemlidir. Bu fikirlerin ortaya konulmasında Sosyal Bilgiler eğitimi ve bu eğitimin veriliş şekli çok önemlidir. Eğitimin verilmesinde en önemli araçlardan biri olan ders kitaplarındaki konuların işleniş biçimi, Sosyal Bilgiler dersinde tartışmalı konuların öğrenilip kavranması bakımından da çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı: Sosyal Bilgiler 5, 6 ve 7. sınıf ders kitapları ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf ders kitaplarında tartışmalı konuların nasıl verilmiş olduğunun analizinin yapılmasıdır. Araştırmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile toplanırken, verilerin çözümlenmesi için de içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı ve 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitapları detaylıca incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, incelenen ders kitapların hiçbirinde doğrudan tartışmalı konulara yer verilmediği gibi hangi konuların tartışmalı konu olduğuna da değinilmemiştir. Örneğin 6. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan tartışmalı konulardan kültürel yozlaşma, medya ve TV yayınları konularına tartışmalı konu olarak yer verilmemesine karşın bu ve diğer tartışmalı konuların tespit edilip bu başlık altında incelenmek suretiyle kitaba konulması düşünülebilir.en_US
dc.description.abstractTez No İndirme Tez Künye Durumu 870275 Pdf dosyası Sosyal bilgiler eğitiminde tartışmalı konuların incelenmesi / Assessment of controversial issues in social studies education Yazar:GAMZE PEKER Danışman: DOÇ. DR. HAKAN ÖNAL Yer Bilgisi: Balıkesir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin: Onaylandı Yüksek Lisans Türkçe 2024 105 s. Dünya'da ve Türkiye'de birçok konu tartışmalı konu haline gelmiştir. Tartışmalı hale gelen konuların her biri ise hem bireyi hem de toplumu ilgilendirir. Bireyi ve toplumu ilgilendiren konuları içeren temel derslerden biri ise Sosyal Bilgiler dersidir. Dolayısıyla Sosyal Bilgiler dersi tartışmalı konuları içinde barındırır. Sosyal Bilgiler dersi; bireyi düşünmeye, araştırmaya, tartışmaya ve yeni fikirler ortaya çıkarmaya güdüleyen bir ders olma özelliğine sahiptir. Bu açıdan tartışmalı konular ile ilgili fikirler ortaya koyabilen bireyler yetiştirmek son derece önemlidir. Bu fikirlerin ortaya konulmasında Sosyal Bilgiler eğitimi ve bu eğitimin veriliş şekli çok önemlidir. Eğitimin verilmesinde en önemli araçlardan biri olan ders kitaplarındaki konuların işleniş biçimi, Sosyal Bilgiler dersinde tartışmalı konuların öğrenilip kavranması bakımından da çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı: Sosyal Bilgiler 5, 6 ve 7. sınıf ders kitapları ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. sınıf ders kitaplarında tartışmalı konuların nasıl verilmiş olduğunun analizinin yapılmasıdır. Araştırmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile toplanırken, verilerin çözümlenmesi için de içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı ve 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitapları detaylıca incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, incelenen ders kitapların hiçbirinde doğrudan tartışmalı konulara yer verilmediği gibi hangi konuların tartışmalı konu olduğuna da değinilmemiştir. Örneğin 6. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan tartışmalı konulardan kültürel yozlaşma, medya ve TV yayınları konularına tartışmalı konu olarak yer verilmemesine karşın bu ve diğer tartışmalı konuların tespit edilip bu başlık altında incelenmek suretiyle kitaba konulması düşünülebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectDers Kitabıen_US
dc.subjectTartışmalı Konularen_US
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretimien_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectTextbooken_US
dc.subjectControversial Topicsen_US
dc.subjectSocial Studies Educationen_US
dc.titleSosyal bilgiler eğitiminde tartışmalı konuların incelenmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of controversial issues in social studies educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster