Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyangör, Nihat
dc.contributor.authorKuşoğlu, Burak Harun
dc.date.accessioned2024-09-13T08:04:01Z
dc.date.available2024-09-13T08:04:01Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationKuşoğlu, Burak Harun. Farklı alanlarda çalışan PDR meslek elemanlarının PDR lisans programındaki staj süreçlerinin ve uygulama derslerinin etkililiğine yönelik görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15157
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractPsikolojik danışma dünyada birçok ülkede nitelikli mesleklerden biri olarak kabul edilmiştir. Mesleğin hizmet ettiği alanların çok geniş olması ve birçok kritik işleve sahip olması sebebiyle mesleğin gelişimi hep merak konusu olmuştur. Mesleğin toplumdaki kritik işlevi düşünülünce, üniversitelerde okutulan psikolojik danışmanlık ve rehberlik programı mesleğin kazandırılması ve nitelikli iş gücünü sağlamak için büyük bir öneme sahiptir. Bu sebeple, psikolojik danışmanlık ve rehberlik lisans programı mezunu olup farklı alanlarda çalışan psikolojik danışmanların, mezun oldukları programlarındaki staj süreçlerinin ve uygulama derslerinin etkililiğine yönelik görüşlerinin araştırılması bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma verilerini toplamak için araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formu kullanılmış ve görüşme tekniğiyle veriler toplanmıştır. Araştırmada, çalışma grubunun önceden belirlenen şartlara göre seçilmiş olması sebebiyle amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini PDR lisans eğitimini farklı üniversitelerde tamamlamış ve yetki verilen farklı alanlarda çalışan 10 meslek elemanı oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, meslek elamanlarının lisans programındaki uygulama derslerinden ve staj süreçlerinden okullarda çalışmaya yönelik belli düzeyde kazanım sağladığı; fakat çalışma yetkisi verilen diğer çalışma alanları için uygulama derslerinin ve staj süreçlerinin genel itibariyle etkili olamadığı yönünde görüşlere sahip olduğu saptanmıştır. Etkili bir program için katılımcı önerilerinin en çok programın farklı çalışma alanlarını kapsayan uygulamalara, yöntemlere ve okul dışındaki alanlarda stajlara sahip bütüncül bir program olması yönünde toplandığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractPsychological counseling has been recognized as one of the qualified professions in many countries around the world. The development of the profession has always been a matter of curiosity due to the wide range of areas served by the profession and the fact that it has many critical functions in society. Considering the critical function of the profession in society, the psychological counseling and guidance program taught at universities is of great importance for gaining a profession and providing a qualified workforce. For this reason, the main purpose of this study is to investigate the opinions of psychological counselors who are graduates of the psychological counseling and guidance undergraduate program and work in different fields regarding the effectiveness of internship processes and practical courses in their graduate programs. The study was carried out in a holistic single case design from qualitative research methods. The interview form created by the researcher was used to collect the study data and the data were collected using the interview technique. In the research, criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used because the study group was selected according to the predetermined conditions. The sample of the research consists of 10 professional employees who have completed their bachelor's degree in psychological counseling and guidance at different universities and work in different areas authorized. According to the research results, it has been found that professional staff have achieved a certain level of achievement from the application courses and internship processes in the undergraduate program for working in schools; but they have opinions that the application courses and internship processes for other areas of study authorized to work are generally not effective. It has been determined that the participant suggestions for an effective program are mostly collected in the direction of making the program a holistic program with practices, methods covering different fields of study and internships in areas other than school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik Danışma ve Rehberliken_US
dc.subjectUygulama Dersien_US
dc.subjectStajen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectEtkililiken_US
dc.subjectPsychological Counseling and Guidanceen_US
dc.subjectPractical Courseen_US
dc.subjectInternshipen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.subjectEffectivenessen_US
dc.titleFarklı alanlarda çalışan PDR meslek elemanlarının PDR lisans programındaki staj süreçlerinin ve uygulama derslerinin etkililiğine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of psychological counseller professional staff working in different fields on the effectiveness of internship processes and application courses in the psychological counselling and guidance undergraduate programen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster