dc.contributor.advisor | Uyangör, Nihat | |
dc.contributor.author | Kuşoğlu, Burak Harun | |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T08:04:01Z | |
dc.date.available | 2024-09-13T08:04:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Kuşoğlu, Burak Harun. Farklı alanlarda çalışan PDR meslek elemanlarının PDR lisans programındaki staj süreçlerinin ve uygulama derslerinin etkililiğine yönelik görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15157 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Psikolojik danışma dünyada birçok ülkede nitelikli mesleklerden biri olarak kabul edilmiştir. Mesleğin hizmet ettiği alanların çok geniş olması ve birçok kritik işleve sahip olması sebebiyle mesleğin gelişimi hep merak konusu olmuştur. Mesleğin toplumdaki kritik işlevi düşünülünce, üniversitelerde okutulan psikolojik danışmanlık ve rehberlik programı mesleğin kazandırılması ve nitelikli iş gücünü sağlamak için büyük bir öneme sahiptir. Bu sebeple, psikolojik danışmanlık ve rehberlik lisans programı mezunu olup farklı alanlarda çalışan psikolojik danışmanların, mezun oldukları programlarındaki staj süreçlerinin ve uygulama derslerinin etkililiğine yönelik görüşlerinin araştırılması bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma verilerini toplamak için araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formu kullanılmış ve görüşme tekniğiyle veriler toplanmıştır. Araştırmada, çalışma grubunun önceden belirlenen şartlara göre seçilmiş olması sebebiyle amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini PDR lisans eğitimini farklı üniversitelerde tamamlamış ve yetki verilen farklı alanlarda çalışan 10 meslek elemanı oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, meslek elamanlarının lisans programındaki uygulama derslerinden ve staj süreçlerinden okullarda çalışmaya yönelik belli düzeyde kazanım sağladığı; fakat çalışma yetkisi verilen diğer çalışma alanları için uygulama derslerinin ve staj süreçlerinin genel itibariyle etkili olamadığı yönünde görüşlere sahip olduğu saptanmıştır. Etkili bir program için katılımcı önerilerinin en çok programın farklı çalışma alanlarını kapsayan uygulamalara, yöntemlere ve okul dışındaki alanlarda stajlara sahip bütüncül bir program olması yönünde toplandığı saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Psychological counseling has been recognized as one of the qualified professions in many countries around the world. The development of the profession has always been a matter of curiosity due to the wide range of areas served by the profession and the fact that it has many critical functions in society. Considering the critical function of the profession in society, the psychological counseling and guidance program taught at universities is of great importance for gaining a profession and providing a qualified workforce. For this reason, the main purpose of this study is to investigate the opinions of psychological counselors who are graduates of the psychological counseling and guidance undergraduate program and work in different fields regarding the effectiveness of internship processes and practical courses in their graduate programs. The study was carried out in a holistic single case design from qualitative research methods. The interview form created by the researcher was used to collect the study data and the data were collected using the interview technique. In the research, criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used because the study group was selected according to the predetermined conditions. The sample of the research consists of 10 professional employees who have completed their bachelor's degree in psychological counseling and guidance at different universities and work in different areas authorized. According to the research results, it has been found that professional staff have achieved a certain level of achievement from the application courses and internship processes in the undergraduate program for working in schools; but they have opinions that the application courses and internship processes for other areas of study authorized to work are generally not effective. It has been determined that the participant suggestions for an effective program are mostly collected in the direction of making the program a holistic program with practices, methods covering different fields of study and internships in areas other than school. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikolojik Danışma ve Rehberlik | en_US |
dc.subject | Uygulama Dersi | en_US |
dc.subject | Staj | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim | en_US |
dc.subject | Etkililik | en_US |
dc.subject | Psychological Counseling and Guidance | en_US |
dc.subject | Practical Course | en_US |
dc.subject | Internship | en_US |
dc.subject | Higher Education | en_US |
dc.subject | Effectiveness | en_US |
dc.title | Farklı alanlarda çalışan PDR meslek elemanlarının PDR lisans programındaki staj süreçlerinin ve uygulama derslerinin etkililiğine yönelik görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of psychological counseller professional staff working in different fields on the effectiveness of internship processes and application courses in the psychological counselling and guidance undergraduate program | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |