dc.contributor.advisor | Şahan, Hasan Hüseyin | |
dc.contributor.author | Özgören, Nihan Selçioğlu | |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T10:18:21Z | |
dc.date.available | 2024-09-13T10:18:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Özgören, Nihan Selçioğlu. İngilizce öğretiminde metafor kullanımına yönelik öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15159 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Yabancı dile günümüzde hayatın pek çok alanında ihtiyaç duyulmaktadır. Yabancı dili kalıcı olarak öğrenmek ve etkili bir şekilde kullanabilmek ülkemizde oldukça önemlidir. Kullanılan yeni yöntemlerin amacı dil öğrenme sürecinin kalıcılığını ve akademik başarıyı arttırmaktır. Bu çalışmanın amacı, zihinsel bir kavram olan metaforun İngilizce derslerinde bir kelime öğretim yöntemi olarak kullanımı üzerine İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu görüşlere ayrıntılı anlam kazandırmak ve incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemi ve bu araştırma yöntemine ait bir desen olan fenomenoloji kullanılmıştır. Bu çalışmada İzmir ilinde ilkokul, ortaokul ve lise kademesinde görev yapan 24 İngilizce öğretmeninin görüşlerine yer verilmiştir. Öğretmen görüşlerini almak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek için betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre İngilizce öğretmenlerinin derslerinde kelime öğretiminde metafor kullanımı hakkında genel olarak etkili bir yöntem olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Nowadays foreign languages are needed in many ares of life. Learning a foreign language permanently and to be able to use it effectively is very important in our country. The aim of the new methods is to increase the permanence of the language learning process and academic success. The purpose of this study is to determine the views of English teachers on the use of metaphor, a mental concept, as a vocabulary teaching method in English lessons. Qualitative research method and phenomenology, which is a design belonging to this research method, were used in order to give detailed meaning to and examine these views. In this study, the views of 24 English teachers working at primary, secondary and high school levels in Izmir province were included. A semi-structured interview form was used to obtain teachers' views. Descriptive analysis and content analysis methods were used to analyze the data. According to the data obtained as a result of the research, it was concluded that English teachers generally evaluate the use of metaphor as an effective method in teaching vocabulary in their lessons. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Metafor | en_US |
dc.subject | Dil Öğretimi | en_US |
dc.subject | Metaforla Kelime Öğretimi | en_US |
dc.subject | Metaphor | en_US |
dc.subject | Language Teaching | en_US |
dc.subject | Teaching Vocabulary With Metaphor | en_US |
dc.title | İngilizce öğretiminde metafor kullanımına yönelik öğretmen görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Teacher views on the use of metaphor in English teaching | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |