Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayındır, Dilan
dc.contributor.authorGedik, Çiğdem
dc.date.accessioned2024-09-16T10:09:17Z
dc.date.available2024-09-16T10:09:17Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationGedik, Çiğdem. Okul öncesi dönemi çocukların doğaya yakınlık (biyofili) seviyeleri ile ebeveyn ve öğretmenlerinin doğaya bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15166
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi dönem çocukların doğaya yakınlık (biyofili) seviyeleri ile ebeveyn ve öğretmenlerinin doğaya bağlılıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, Balıkesir İl Merkezi’nde bulunan bağımsız anaokulu ve ilkokula bağlı anasınıflarına devam eden 60-66 aylık 162’i kız çocuk, 136’si erkek toplam 298 çocuk, bu çocukların anne-babaları ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veri toplamak için Aile Demografik Bilgi Formu, Öğretmen Demografik Bilgi Formu, Çocuklar İçin Biyofili Ölçeği ve Doğaya Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre sadece öğretmenlerin doğaya bağlılık puanları ile çocukların biyofili puanları arasında ilişki olduğu bulunmuş, ancak anne ve babaların doğaya bağlılıkları ile çocukların doğaya yakınlıkları arasında ilişki bulunmamıştır. Öğretmenlerin doğaya bağlılık düzeylerinin, çocukların biyofili düzeylerinin yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Çocukların biyofili puan ortalamalarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği fakat anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aile gelir düzeyi ve kardeş sayısına göre farklılaşmadığı görülmüştür. Çocukların biyofili düzeylerinin ve öğretmenlerin doğaya bağlılık düzeylerinin okul türü değişkenine göre istatistiksel olarak farklılaşmakta olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between preschool children's affinity towards nature (biophilia) levels and their parents' and teachers' connectedness to the nature was examined. Survey model was used in the study. The study sample consisted of 298 children aged 60-66 months, 162 of whom were girls and 136 of whom were boys, attending independent kindergartens and kindergartens affiliated with primary schools in Balıkesir City Centre, and their parents and teachers. Within the scope of the study, Family Demographic Information Form, Teacher Demographic Information Form, Children’s Biophilia Measure and Connectedness to the Nature Scale were used to collect data. According to the results of the study, it was found that there was a relationship only between teachers' connectedness to the nature scores and children's biophilia scores, but there was no relationship between parents' connectedness to the nature and children's affinity towards nature. Teachers' connectedness to the nature scores were found to be predictive of children's biophilia scores. It was found that the mean biophilia scores of children differed significantly according to gender, but not differ according to mother's education level, father's education level, family income level and number of siblings. It was found that children's biophilia levels and teachers' levels of connectedness to nature differ statistically according to the school type variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğaya Yakınlık (Biyofili)en_US
dc.subjectDoğaya Bağlılıken_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectAffinity Towards Nature (Biophilia)en_US
dc.subjectConnectedness to the Natureen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.titleOkul öncesi dönemi çocukların doğaya yakınlık (biyofili) seviyeleri ile ebeveyn ve öğretmenlerinin doğaya bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between the preschool childrens’ affinity towards nature (biophilia) levels and their parents and teachers' connectedness to the natureen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster