Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorErtem, Hilal
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:00Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:00Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationErtem, Hilal. Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1519
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractEğitimde güdülenme kavramı çok önemli bir yere sahiptir. Öğrenme, öğrencilerin öğrenmeye karşı güdülenmeleri ile gerçekleşmektedir. Bu araştırmada öğrencilerin kimya derslerindeki güdülenme düzeyi ve güdülenme türlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin güdülenmelerini ve güdülenme türlerini belirlemek için Pintrich, Smith, Garcia ve McKeachie'nin (1991) geliştirdikleri ?Motivated Strategies for Learning Questionnaire? (MSLQ) anketinden yaralanılarak geliştirilen güdülenme anketi kullanılmıştır. Bu anket, Balıkesir il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarına 2004-2005 öğretim yılı süresince devam eden 718 öğrenciye uygulanmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin kimya derslerinde sahip oldukları güdülenme düzeyleri ve güdülenme türleri "İçsel Güdülenme" ve "Dışsal Güdülenme" olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin güdülenmeleri ve güdülenme türleri ile kimya tutumu ve akademik başarı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Cinsiyetin güdülenme üzerine etkisi erkek ve kızların güdülenme puanları karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırmadan elde dilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda, öğrencilerin kimya derslerindeki güdülenme puanlarının normal dağılım gösterdiği bulunmuştur. Öğrencilerin kimya dersindeki güdülenmeleri ile akademik başarı ve tutum arasında bir ilişki bulunamamıştır. Akademik başarı düzeyi farklı öğrencilerin güdülenmeleri arasında anlamlı bir fark belirlenmiştir. Kız öğrencilerin içsel güdülenmenin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu, fakat dışsal güdülenmelerinin aynı olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe concept of motivation has very important purview in education. Learning occurs with students' motivation to learn. This study carried out to determine the motivation and motivation types of high school chemistry students. The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), which had been developed by Pintrich, Smith, Garcia and McKeachie (1991), was used for determination of students' motivation and motivation types. This questionnaire was applied to the students (N=718) of high school during 2004-2005 school year in Balıkesir. Students' motivation levels and motivation types (intrinsic and extrinsic) in chemistry lessons were determined with this study. Moreover, the correlations between motivation and motivation types with academic achievement and attitude toward chemistry were investigated. The effect of gender on motivation was investigated through comparing boys' motivation scores with girls'. Research findings suggest that, students' motivation scores in chemistry lessons showed a normal distribution. There weren?t any correlations found between motivation and motivation types with academic achievement and attitude toward chemistry. There is a meaningful difference between students' motivation levels with different academic achievement levels. Also, girls' intrinsic motivation was determined to be more than that of boys'.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüdülenme
dc.subjectİçsel Güdülenme
dc.subjectDışsal Güdülenme
dc.subjectKimya Eğitimi
dc.subjectMotivation
dc.subjectIntrinsic Motivation
dc.subjectExtrinsic Motivation
dc.subjectChemistry Education
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) ve düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of secondary education students' motivation types (intrinsic and extrinsinc) and levels towards chemistry course based on some variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster