Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, Ersin
dc.contributor.authorKıvılcım, Zafer Savaş
dc.date.accessioned2024-09-26T06:31:50Z
dc.date.available2024-09-26T06:31:50Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationKıvılcım, Zafer Savaş. Ortaokul öğrencilerinin bilimsel değerler, bilim kimliği ve çevresel tutumları ile stem ilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15201
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, ve Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilimsel değerleri, bilim kimliği ve çevresel tutumlarını belirleyerek STEM ilgisi ile olan ilişkisini korelasyonel araştırma ile incelemektir. Ayrıca bu değişkenler için ortaokul öğrencilerinden toplanan verilerin cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığa sahip olup olmadığına bakılacaktır Araştırmada positivist felsefe temel alınarak verilere nicel deseninin metotlarından korelasyon analizi uygulanacaktır. 2023-2024 eğitim öğretim yılında iki farklı ortaokulda okuyan toplam 253 öğrenciye ölçekler uygulanmış ve ölçeğin Cronbach Alpha değeri .82 olarak hesaplanmıştır. Özgün ölçekteki üç faktörlü yapıya DFA uygulanmış bulgular uygunluk göstermiştir. Çalışma gruplarından elde edilen veriler analiz edilerek elde edilen bulgulara göre (χ^2/df=2,860) gibi iyi uyuma sahip ve CFI (.880) , RMSEA (.086), NFI (.830), GFI (.918) ve AGFI (.870) değerleri kabul edilebilir düzeyde uyumlu çıkmıştır. DFA işlemi neticesinde ortaya çıkan modelin özgün ölçekteki teorik yapıya uyum gösterdiği söylenebilir.Araştırmada uyarlanan ölçeğin Kıran (2021) tarafından uyarlanmış ölçekle ilişkisine korelasyonel analiz ile bakılmış ortaokul öğrencileri için (r(253)=.642) gibi orta düzeyde pozitif ilişki bulunmuştur. Uyarlanan ölçeğin ortaokul gruplarındaki ortalamaları incelendiğinde cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunamamış fakat sınıf düzeyine göre uyarlanan ölçek ve ilgi ölçeğinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Alanyazında bu bulguları destekleyen yayınların olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine middle school students' values of science, science identity, and environmental attitudes, and to examine their relationship with interest in STEM through correlational research. Additionally, it will be examined whether the data collected from middle school students for the two variables show a significant difference according to gender and grade level variables. In the research, based on the positivist philosophy, correlation analysis, one of the quantitative design methods, will be applied to the data. The scales were administered to a total of 253 students studying in two different middle schools during the 2023-2024 academic year, and the Cronbach Alpha value of the scale was found to be .82. The findings from the application of DFA to the three-factor structure of the original scale were consistent. The data obtained from the study groups were analyzed, and according to the findings obtained (χ^2/df=2.860), the model showed good fit with CFI (.880), RMSEA (.086), NFI (.830), GFI (.918), and AGFI (.870) values being at an acceptable level. It can be said that the model emerging as a result of the DFA process is consistent with the theoretical structure of the original scale. In the study, the relationship between the scale we adapted and the scale adapted by Kıran (2021) was examined using correlational analysis, and a moderate positive relationship was found for middle school students (r(253)=.642). When the averages of the adapted scale in middle school groups were examined, no significant difference was found according to gender variables, but a significant difference was found in the adapted scale and interest scale according to grade level. It was seen that there are publications in the literature that support these findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectBilimsel Değerleren_US
dc.subjectBilim Kimliğien_US
dc.subjectÇevresel Tutumlaren_US
dc.subjectStem İlgisien_US
dc.subjectMiddle Schoolen_US
dc.subjectScientific Valuesen_US
dc.subjectScience Identityen_US
dc.subjectEnvironmental Attitudesen_US
dc.subjectSTEM Interesten_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin bilimsel değerler, bilim kimliği ve çevresel tutumları ile stem ilgilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of middle school students' scientific values, science identity and environmental attitudes and stem interests.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster