Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜzel, Devrim
dc.contributor.authorAslanboğa, Hafize Hilal
dc.date.accessioned2024-09-26T06:37:38Z
dc.date.available2024-09-26T06:37:38Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationAslanboğa, Hafize Hilal. Matematik öğretmen adaylarının oran orantı kavramına yönelik pedagojik alan bilgisinin öğrenci hataları bağlamında incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15202
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının oran ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesidir. Pedagojik alan bilgisi, öğrenciyi anlama bilgisi alt bileşeni altında incelenmiştir. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden keşfedici desen benimsenmiştir. Çalışma grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 118 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden aykırı durum örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerini belirlemek amacıyla Oran ve Orantı Öğrenciyi Anlama Bilgisi Ölçeği geliştirilerek uygulanılmıştır. Ölçekten elde edilen veriler içerik analizi, betimsel analiz, frekans ile yüzde değerleri ve ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Ayrıca görüşlere ilişkin doğrudan ayrıntılara yer verilmiştir. Çalışma sonunda öğretmen adaylarının oran ve orantı konusunda öğrenciyi anlama bilgilerinin yeterli seviyede olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ile öğrenciyi anlama bilgileri arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the pedagogical content knowledge of prospective elementary mathematics teachers regarding the topic of ratio and proportion. The component of pedagogical content knowledge under investigation is the knowledge of understanding students. In the study, an exploratory design, one of the mixed research methods, was adopted. The study group consists of 118 prospective teachers studying in the third and fourth grades of the Elementary Mathematics Teaching program at Balıkesir University Necatibey Faculty of Education during the 2023-2024 academic year. The participants were selected using the deviant case sampling method, which is one of the non-random sampling methods. To determine the pedagogical content knowledge of the prospective teachers, the Ratio and Proportion Student Understanding Knowledge Scale was used. The data obtained from the scale were analyzed using content analysis, descriptive analysis, frequency and percentage values, and ANOVA test. Additionally, direct details regarding the opinions were included. At the end of the study, it was determined that the prospective teachers' knowledge of understanding students in the context of ratio and proportion was not at a sufficient level. Furthermore, it was found that there was no significant difference between the class level of the prospective teachers and their knowledge of understanding students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Öğretmen Adayıen_US
dc.subjectOran ve Orantıen_US
dc.subjectPedagojik Alan Bilgisien_US
dc.subjectHataen_US
dc.subjectÖğrenciyi Anlama Bilgisien_US
dc.subjectPre-Service Mathematics Teachersen_US
dc.subjectRatio and Proportionen_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectErroren_US
dc.subjectUnderstanding Studentsen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının oran orantı kavramına yönelik pedagojik alan bilgisinin öğrenci hataları bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of primary mathematics pre-service teachers' pedagogi̇cal content knowledge concerning the concept of ratio and proportion in the context of students' errorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster