Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıtaş, M.Tuncay
dc.contributor.authorYavuz, Fırat
dc.date.accessioned2024-09-26T07:18:32Z
dc.date.available2024-09-26T07:18:32Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationYavuz, Fırat. Harmanlanmış öğrenme ortamlarında tasarım odaklı düşünme becerilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15207
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı yapı bilgi modellemesi eğitimi için oluşturulan harmanlanmış öğrenme ortamında üniversite öğrencilerinin tasarım odaklı düşünme becerilerinin gelişimini incelemektir. Çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma deseni benimsenmiştir. Örneklem grubu Türkiye'nin batısındaki bir üniversitenin mimarlık fakültesinde öğrenim gören Yapı Bilgi Modellemesi dersini alan 20 birinci sınıf öğrencisi ve bu dersi veren iki öğretim elemanından oluşmaktadır. Çalışmada örneklem gruba ön test uygulanmış ardından yapı bilgi modellemesi ile ilgili Bimvet3 (web tabanlı öğretim materyali) platformu üzerindeki eğitim modülleri harmanlanmış öğrenme ortamında uygulanmıştır. Bimvet3 platformu üzerinde 10 modülün sekizi yüz yüze diğer ikisi ise üniversitenin kullandığı öğrenme yönetim sistemi üzerinden çevrimiçi olarak işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Sürmelioğlu ve Erdem (2021) tarafından geliştirilen "Tasarım Odaklı Düşünme Ölçeği" ve araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney U ve Wilcoxon Signed-Ranks testleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi ve betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmanın nicel bölümünden elde edilen sonuca göre; harmanlanmış öğrenme ortamları tasarım odaklı düşünme becerisi üzerinde istatistiksel anlamda anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın nitel bölümünden elde edilen sonuca göre; öğrencilerin, genel olarak harmanlanmış öğrenme ortamındaki empati ve birebir etkileşim gibi etkenlerin bulunmadığından tasarım odaklı düşünme becerilerinin gelişimleri için katkı veremeyeceğini belirtmişlerdir. Buna ilaveten, öğrenciler ve eğitmenler, tasarım odaklı düşünme sürecinde empati yapmanın, kullanıcı ihtiyaçlarını belirlemenin ve farklı bakış açılarını dikkate almanın, kullanıcı odaklı ve özgün tasarımlar geliştirmeye önemli katkılar sağladığı şeklinde görüşler bildirmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis study is to examine the development of design thinking skills of undergraduate students in blended learning environments focusing on BIM (Building Information Modelling) training. The study conducted, a mixed research design including both quantitative and qualitative research methods. The sample consists of two instructors of the BIM course and 20 freshman students taking this course and studying at the Faculty of Architecture of a university in western Turkey. In this study, a pre-test was applied to the sample group, and then the training modules on the Bimvet3 (web-based teaching material) platform related to BIM were applied in a blended learning environment. Eight of the 10 modules on the Bimvet3 platform were taught face-to-face and the other two were taught online through the learning management system used by the university. The "Design Thinking Scale" developed by Sürmelioğlu and Erdem (2021) and the semi-structured interview form developed by the researcher were used as data collection tools. In the analysis of quantitative data, non-parametric tests such as Mann-Whitney you and Wilcoxon Signed-Ranks tests were used. In the analysis of qualitative data, content analysis and descriptive analysis methods were used. According to the result obtained from the quantitative part of the study; Blended learning environments have been found to have a statistically significant effect on design thinking skills. According to the result obtained from the qualitative part of the study; They stated that students could not contribute to the development of design thinking skills because of the absence of factors such as empathy and one-to-one interaction in the blended learning environment in general. In addition, students and instructors reported that empathy, identifying user needs and taking into account different perspectives in the design thinking process made significant contributions to the development of user-oriented and original designs.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından 2023/079 nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasarım Odaklı Düşünmeen_US
dc.subjectHarmanlanmış Öğrenmeen_US
dc.subjectYapı Bilgi Modellemesien_US
dc.subjectDesign Thinkingen_US
dc.subjectBlended Learningen_US
dc.subjectBuilding Information Modelingen_US
dc.titleHarmanlanmış öğrenme ortamlarında tasarım odaklı düşünme becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining design thinking skills in blended learning environmentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster