Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYünkül, Eyup
dc.contributor.authorBilgiç, Yeşim Güçlü
dc.date.accessioned2024-09-26T07:41:10Z
dc.date.available2024-09-26T07:41:10Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationBilgiç, Yeşim Güçlü, Bilim ve sanat merkezlerindeki çocukların web 2.0 araçları farkındalık düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15210
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenimine devam eden üstün yetenekli öğrencilerin Web 2.0 araçlarına yönelik farkındalık düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Farkındalık düzeyleri cinsiyet, eğitim düzeyi, eğitim niteliği değişkenlerine göre incelenmiştir. Karma yöntem kullanılan bu araştırma Balıkesir ilinde bulunan Edremit ve Burhaniye ilçelerindeki Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenime devam eden 302 ilkokul ve ortaokul öğrencisi ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Arslan ve Görgülü Arı (2021)'nın geliştirmiş oldukları "Web 2.0 Araçlarına Yönelik Farkındalık Ölçeği" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, Bağımsız Gruplar t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testleri uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise araştırmacının geliştirmiş olduğu yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerden elde edilen verilerin analizi içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular incelendiğinde üstün yetenekli öğrencilerin Web 2.0 araçlarına yönelik farkındalık düzeylerinden "Kararsızım" seçeneğinde yoğunlaştığı görülmüştür. Üstün yetenekli öğrencilerin Web 2.0 araçları farkındalık düzeylerinde cinsiyet değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir. Eğitim düzeyi ve niteliği değişkenlerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda elde edilen bulgulara göre Web 2.0 araçlarının derslerde kullanımı faydalı ve eğlenceli bulunmuştur. BİLSEM'lerde kullanımının dersin zenginleştirilmesine katkı sağladığı belirlenmiştir. Buna ek olarak öğrencilerin ders motivasyonunu ve akademik başarısını olumlu etkilediği belirtilmiştir. Web 2.0 araçlarıyla hazırlanan derslerin uygulama, işlevsellik ve ekonomiklik açısından faydalı olduğu görülmüştür. Bakanlık tarafından hazırlanan kazanımlara bağlı kalarak Web 2.0 araçlarının derslerde kullanımının arttırılması öğrencilerin bireysel gelişimlerini desteklemeye yardımcı olabilir.en_US
dc.description.abstractIn this research it is aimed to evaluate the levels of Web 2.0 tools awarness of the gifted students who have been educated at science and art center. The levels of awarness have been examined according to the varieties like gender ,the level of education and the quality of education. The research done by using the mixed research method has been done with 302 primary and secondary school students who continue studying at science and art center in the towns of Edremit and Burhaniye which are in Balıkesir. The web 2.0 tools awareness scale developed by Arslan and Görgülü Arı (2021) is used as a data collection tool.. The Independent Groups t-Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) have been used to analyze quantitive data. The quantitive data analysis has been carried out using SPSS 22 statistical software. The interview form developed by the researcher in order to collect the qualitative data has been used. Content analysis was used to analyze the qualitative data. When the results obtained by the research were analyzed, it was seen that the gifted students focused on the "Undecided" option at Web 2.0 tools awareness levels. The significant difference in terms of gender has not been seen in the levels of Web 2.0 tools of gifted students The significant difference has been seen in the varieties of education level and quality. According to the results obtained by the research at the qualitative dimension. It is found that the use of web 2.0 tools in the lesson is useful and entertaining and it is defined that it contributes productivity of the subjects. Additionally, it is stated that it positively affects the lesson motivation of the students and the academic success. The lessons prepared by web 2.0 tools enable application ,functionality and affordability. The opportunities which support the individual development of the students may be presented by increasing the use of the web 2.0 tools in lessons following the learning outcomes defined by the ministry of education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb 2.0 Araçlarıen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectÜstün Yeteneklileren_US
dc.subjectBİLSEMen_US
dc.subjectWeb 2.0 Toolsen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectGifteden_US
dc.titleBilim ve sanat merkezlerindeki çocukların web 2.0 araçları farkındalık düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining web 2.0 tools awareness levels of children in science and art centersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster