dc.contributor.advisor | Sivrikaya, Ahmet Haktan | |
dc.contributor.author | Mahken, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2024-10-25T07:59:12Z | |
dc.date.available | 2024-10-25T07:59:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Mahken, Yunus. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknoloji yeterliliği öz-değerlendirme düzeyleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15289 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknoloji yeterliliği öz-değerlendirme düzeyleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin incelenebilmesi amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmaya, Türkiye genelinde, beden eğitimi ve spor öğretmeni olan 1003 birey katılım sağlamıştır. Mevcut araştırma kapsamında beden eğitimi öğretmenlerinin teknolojik öz yeterliliklerinin belirlenebilmesi için, "Öğretmenlerin 21. YY. Teknoloji Yeterlikleri Öz-Değerlendirme" ölçeğinden yararlanılırken, teknolojik ve pedagojik alan bilgisi düzeylerinin belirlenebilmesinde ise, "Öğretmenlerin Teknolojik-Pedagojik Alan Bilgisi" ölçeğinden yararlanılmıştır. 2023-2024 bahar döneminde google formlar aracılıyla toplanan verilerin analizi SPSS 26.00 paket programında gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin öncelikle dağılımlarını belirlemek için çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiş olup verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda mevcut araştırmada parametrik test yöntemlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; kadın beden eğitimi öğretmenlerinin teknolojik öz yeterlilikleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin erkek öğretmenlere oranla daha yüksek düzeyde olduğu, eğitim durumu lisansüstü olan öğretmenlerin teknoloji öz yeterlilik düzeylerinin eğitim durumu lisans olan öğretmenlere kıyasla daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Tüm bunların yanında beden eğitimi öğretmenlerinin yaş ve hizmet yıllarının arttıkça, teknoloji öz yeterliliği ile teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin azaldığı saptanırken, beden eğitimi öğretmenlerinin teknoloji, pedagoji, alan, teknolojik alan, pedagojik alan, teknoloji pedagoji ve teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri arttıkça e-posta, www, entegre uygulamalar ve teknolojiyle öğretim düzeylerinin de arttığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this research, which was conducted to examine the physical education and sports teachers' technology competence self-assessment levels and technological pedagogical content knowledge levels of physical education and sports teachers, 1003 individuals who are physical education and sports teachers across Turkey participated. Within the scope of the current research, the "Teachers' 21st Century Technology Competencies Self-Assessment" scale was used to determine the technological self-efficacy of physical education teachers, while the "Teachers' Technological-Pedagogical Content Knowledge" scale was used to determine their technological and pedagogical content knowledge levels. The analysis of the data collected through google forms in the spring semester of 2023-2024 was carried out in the SPSS 26.00 package program. Skewness and kurtosis values were examined to determine the distribution of the data obtained within the scope of the research and it was determined that the data showed a normal distribution. In this context, parametric test methods were utilized in the current research. As a result, it was found that female physical education teachers had higher levels of technological self-efficacy and technological pedagogical content knowledge than male teachers, and teachers with postgraduate education had higher levels of technological self-efficacy than teachers with undergraduate education. In addition to all these, it was determined that as the age and years of service of physical education teachers increased, their levels of technology self-efficacy and technological pedagogical content knowledge decreased, while the levels of e-mail, www, integrated applications and teaching with technology increased as the technology, pedagogy, field, technological field, pedagogical field, technology pedagogy and technological pedagogical content knowledge competencies of physical education teachers increased. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Pedagojik Alan Bilgisi | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Pedagogical Content Knowledge | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknoloji yeterliliği öz-değerlendirme düzeyleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of technology competence self-evaluation levels and technological pedagogical content knowledge competencies of physical education and sports teachers | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |