Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, İbrahim
dc.contributor.authorOkçu, Yeşim
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:01Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:01Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationOkçu, Yeşim. Matematik eğitiminde portfolyo değerlendirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1529
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, alternatif bir değerlendirme aracı olarak geliştirilen portfolyoların (öğrenci ürün dosyalarının) matematik derslerinde kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna olan etkisini araştırmaktır. Araştırma, 2005-2006 öğretim yılının ikinci yarıyılında 9. sınıfta öğrenim gören toplam 31 öğrenci ile yapılmıştır. Yapılan denkleştirme testi ve I. dönem notlarına göre öğrencilerin 16’sı deney grubunu, 15’i ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Matematik derslerinde, deney grubunun değerlendirilmesinde alternatif değerlendirme yöntemlerinden olan portfolyo değerlendirme, kontrol grubunun değerlendirilmesinde ise geleneksel değerlendirme yöntemleri kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; denkleştirme testi, matematik başarı testi, matematik tutum ölçeği, öğrenciler tarafından hazırlanan ürün dosyaları ve portfolyo değerlendirme anketi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler nitel ve nicel olarak incelenmiştir. Çalışma sonunda, öğrenciler tarafından geliştirilen portfolyoların matematik eğitiminde değerlendirme amaçlı kullanılmasının geleneksel değerlendirme yöntemlerine göre öğrenci başarısını ve öğrenci tutumunu olumlu yönde etkilediği, ancak dosyanın hazırlanmasında öğrencilerin bir takım sıkıntılar yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this work is expressing the affect of the portfolios (student result files) which are developed as an alternative assessment tool when used in mathematics lessons on student success and attitude. The research is done in the second term of 2005-2006 education year with 31 students of 9 th class. On the basis of the balancing test results and first term grades, 16 of the students formed the experimental group and 15 of them formed the control group. In mathematic lessons, while evaluating the experimental group portfolio assessment which is one of the alternative assessment methods is used but for control group traditional assessment methods are used. As the data collector instrument; the balancing test, mathematic achievement test, mathematics attitude scale, result files which are prepared by students and a portfolio assessment questionary is used. The gained data from the research is examined as qualitative and quantitative. As a result of the work, usage of the portfolios developed by students in mathematic education for the aim of assessment, affects the achievement and attitudes of students in a positive way but during the preparation of the file the students may have some problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlternatif Değerlendirme
dc.subjectGeleneksel Değerlendirme
dc.subjectPortfolyo Değerlendirme
dc.subjectAlternative Assessment
dc.subjectTraditional Assessment
dc.subjectPortfolio Assessment
dc.titleMatematik eğitiminde portfolyo değerlendirmeen_US
dc.title.alternativePortfolio assessment in mathematics educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster