dc.contributor.advisor | Şekercioğlu, Ayşe Gül | |
dc.contributor.author | Arnavut, İrem | |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T06:35:22Z | |
dc.date.available | 2024-11-27T06:35:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Arnavut, İrem. Işığın soğurulması ve renklerin oluşumu konusu ile ilgili tasarlanan dijital eğitsel oyunun 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve fen tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2024. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15301 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, dijital eğitsel oyunun öğrencilerin fen dersi akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Çalışma modeli kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Örneklem, ülkemizin batısındaki bir ortaokulda 7. Sınıfta öğrenim gören 44 öğrencidir. Işığın soğurulması ve renklerin oluşumu konusuyla ilgili dijital eğitsel oyun, oyun tasarlama aşamalarına göre, Unity-C++ programlama dili kullanılarak araştırmacı tarafından tasarlanmıştır. Oyunda, cisimlerin farklı ışık kaynakları altında hangi renkte görünecekleriyle ilgili farklı seviyelerde oyunlar geliştirilmiş, ışığın soğurulmasıyla ilgili günlük hayattan örnekler verilerek öğretim yapılmıştır. Öğretim öncesinde tasarlanan oyunun oynanabilirliğinin ve anlaşılabilirliğinin test edilebilmesi için aynı özelliklerde başka bir grupta pilot uygulama yapıldıktan sonra asıl uygulama gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları, "Fen Akademik Başarı Testi", "Fen Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ve yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Deney grubunda dijital eğitsel oyun uygulamalarıyla, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda uygulama sonrası yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Analizlere göre her iki grubun ön test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark tespit edilmiştir. Öğrencilerin derse yönelik tutumları olumlu yönde artış göstermiştir. Elde edilen bu sonuçlara göre geliştirilen bu dijital eğitsel oyunun ışığın soğurulması ve renklerin oluşumu konusunda akademik başarıyı ve fen dersine yönelik tutumu artırdığı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of digital educational game on students' academic achievement in science course and their attitudes towards the course was investigated. The study model is quasi-experimental design with control group. The sample consisted of 44 7th grade students in a secondary school in the west of Turkey. The digital educational game about the absorption of light and the formation of colours was designed by the researcher using Unity C++ programming language according to the game design stages. In the game, games were developed at different levels about which colour objects would appear under different light sources, and teaching was done by giving examples from daily life about light absorption. In order to test the playability and comprehensibility of the game designed before the instruction, a pilot application was carried out in another group with the same characteristics and then the actual application was carried out. Data collection tools were "Science Academic Achievement Test", "Attitude Scale towards Science Course" and semi-structured interview form. The experimental group was taught with digital educational game applications and the control group was taught with the traditional method. A semi-structured interview was conducted after the application in the experimental group. The data obtained were analysed with SPSS programme. According to the analyses, while there was no significant difference between the pre-test scores of both groups, there was a significant difference between the post-test scores in favour of the experimental group. Students' attitudes towards the course increased positively. According to these results, it was concluded that this digital educational game developed increased academic achievement and attitude towards science course on the absorption of light and the formation of colours. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitsel Dijital Oyun | en_US |
dc.subject | Fen | en_US |
dc.subject | Işığın Soğurulması | en_US |
dc.subject | Renk Oluşumu | en_US |
dc.subject | Color Formation | en_US |
dc.subject | Educational Digital Game | en_US |
dc.subject | Light Absorption | en_US |
dc.subject | Science Education | en_US |
dc.title | Işığın soğurulması ve renklerin oluşumu konusu ile ilgili tasarlanan dijital eğitsel oyunun 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve fen tutumlarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | ı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |