Yalnız seyahat eden turistlerin profili ve tercihlerini etkileyen destinasyon kriterlerinin belirlenmesi
Künye
Koç, Büşra Pınar.. Yalnız seyahat eden turistlerin profili ve tercihlerini etkileyen destinasyon kriterlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.Özet
Yalnız seyahat eden turistlerin geçmişi yıllar öncesine dayanmaktadır. Keşfetmek, öğrenmek, coğrafi keşiflere öncülük etmek gibi birçok nedenlerden insanlar seyahat etmişlerdir. Günümüzde yalnız seyahat kavramı turistlerin kendi benliklerini gerçekleştirmek, yeni yerleri gezmek, kültürler arası iletişim gibi nedenlere dayanmaktadır. Tüketici potansiyeli olan her kişinin satın alma faaliyetini etkileyen bazı etmenler vardır. Bu faktörler kişiden kişiye değişebilmektedir. Dolayısıyla yalnız seyahat eden turistlerin destinasyon tercihleri farklılık gösterebilmektedir. Her destinasyonun kendisine has özellikleri vardır. Aynı zamanda destinasyon yöneticilerinin yaptıkları faaliyetler de destinasyon çekiciliklerini etkilemektedir. Çalışmada yalnız seyahat eden turistlerin profillerinin belirlenerek incelenmesi ve turistlerin tercihlerini etkileyen destinasyon kriterlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda Muğla iline bağlı Marmaris ilçesinde, Haziran-Eylül 2023 tarihleri arasında Marmaris'e yalnız seyahat eden turistlere anket uygulanmıştır. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmada yalnız seyahat eden 372 turist ile yüz yüze görüşülerek verilere ulaşılmıştır. Marmaris destinasyonunu ziyaret eden yalnız turistlerin profilinin belirlenmesi, destinasyon yöneticileri tarafından öğrenilmesi destinasyonun gelişimi ve alınacak yeni kararlara önderlik etmesi hedeflenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda yalnız seyahat eden turistlerin destinasyon tercihlerine yönelik veriler analiz edilerek öneriler geliştirilmiştir. The history of tourists travelling alone goes back many years. People have travelled for many reasons such as exploring, learning, leading geographical discoveries. Today, the concept of solo travelling is based on reasons such as realising tourists' own selves, visiting new places, intercultural communication. There are some factors that affect the purchasing activity of every potential consumer. These factors may vary from person to person. Therefore, destination preferences of tourists travelling alone may differ. Each destination has its own characteristics. At the same time, the activities of destination managers also affect destination attractions. In the study, it is aimed to determine and examine the profiles of solo travelling tourists and to determine the destination criteria affecting the preferences of tourists. In line with these objectives, a questionnaire was applied to tourists travelling alone to Marmaris between June-September 2023 in Marmaris district of Muğla province. In the study where quantitative research method was adopted, data were obtained by face-to-face interviews with 372 tourists travelling alone. It is aimed to determine the profile of lonely tourists visiting Marmaris destination, to be learnt by destination managers and to lead the development of the destination and new decisions to be taken. In line with the findings obtained, data on the destination preferences of solo tourists were analysed and suggestions were developed.