Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Serdar
dc.contributor.authorKaragöz, Sıdıka
dc.date.accessioned2024-11-28T08:09:00Z
dc.date.available2024-11-28T08:09:00Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationKaragöz, Sıdıka. 1960 sonrası resim sanatında hafıza kavramının kolaj ve asamblaj teknikleriyle incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15311
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı.en_US
dc.description.abstractResim sanatında kullanılan görsel imgeler toplumun geleneksel bağlarıyla ilişkilidir. Geçmiş zamanda yaşanmış olan kültürel ve ekonomik durumların hepsi hafıza kavramı açısından önemlidir. Sanatçının bulunduğu coğrafyada ait olduğu toplumun kültürel değerleri, gelenekleri sanatçının kimliğinin oluşmasına katkı sağlamaktadır. Görsel imge olarak karşımıza çıkan herhangi bir nesne sanat nesnesine dönüştüğü anda bulunduğu toplum üzerinden siyasi, kültürel ve tarihsel olarak hatırlatmalarda bulunur. Sanat tarihi oluşumundan bu zamana birey toplumun geçmişteki izlerini sürerek tarihsel bir bellek oluşturmuştur. Zaman içerisinde gelişen etkinlikler, olaylar gibi olguların kaydedilmesi ve hatırlatıcı bir sanat kavramına dönüşmesi resim sanatına yeni bir bakış getirmiştir. Günümüz dünyasında kaydetme ve saklı tutmanın gelişimiyle artık birçok eser kayıt altında tutulmaktadır. Kayıt altına alınan bu eserlere teknolojiyle birlikte erişimin de kolay olması toplumsal olarak da sanatı hızlı tüketilebilir duruma getirmiştir. Resim sanatında eski bir teknik olarak 1900'lü yıllardan itibaren bilinen kolaj tekniği birçok tekniğin oluşumuna öncülük etmiştir. Asamblaj tekniği de hazır-nesne kullanımıyla birlikte bireysel ve toplumsal hafıza ile bağlam oluşturarak sanat yapıtlarının oluşumunda etkili olmuştur. Çağımızın modern sanat anlayışıyla kavramsal olarak üretimlerde hafıza kavramı, fotoğraf, video, fotokolaj, fotomontaj gibi teknolojik açıdan sanat disiplin ve tekniklerinin kullanımı önemli yer tutmaktadır. Özellikle 1960 sonrası sanatsal üretim ve tekniklerin gelişmesi ve popüler kültürün sunduğu konu edilebilen güncel olay ve durumlarla birlikte sanat nesneleri etkili bir yer almıştır.en_US
dc.description.abstractThe visual images used in painting are related to the traditional ties of the society. All cultural and economic situations experienced in the past are important in terms of the concept of memory. The cultural values and traditions of the society to which the artist belongs in the geography where he is located contribute to the formation of the artist's identity. When any object that appears before us as a visual image turns into an object of art, it reminds us politically, culturally and historically through the society it is in. Since the formation of art history, individuals have created a historical memory by following the traces of the society in the past. Recording events such as events that developed over time and turning them into a reminder concept of art has brought a new perspective to the art of painting. With the development of recording and keeping in today's world, many works are now recorded. The ease of access to these recorded works with technology has also made art rapidly consumable in society. The collage technique, known as an old technique in painting since the 1900s, has pioneered the formation of many techniques. The assemblage technique has also been effective in the formation of works of art by creating a context with individual and social memory with the use of ready-made objects. With the understanding of modern art in our age, the concept of memory, photography, video, photocollage, photomontage, and the use of technological art disciplines and techniques have an important place in conceptual productions. Especially after 1960, art objects have taken an effective place with the development of artistic production and techniques and current events and situations that can be discussed in popular culture.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHafıza Kavramıen_US
dc.subjectKolajen_US
dc.subjectAsamblajen_US
dc.subjectGörsel İmgeen_US
dc.subjectFotoğrafen_US
dc.subjectMemory Concepten_US
dc.subjectCollageen_US
dc.subjectAssemblageen_US
dc.subjectVisual Imageen_US
dc.subjectPhotographen_US
dc.title1960 sonrası resim sanatında hafıza kavramının kolaj ve asamblaj teknikleriyle incelenmesien_US
dc.title.alternativeStudying the concept of memory in painting after 1960 with collage and assambladge techniquesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster