Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkay, H. Hakan
dc.contributor.authorÖzen, Osman Nuri
dc.date.accessioned2024-11-28T08:25:04Z
dc.date.available2024-11-28T08:25:04Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationÖzen, Osman Nuri. Ortaokul öğrencilerinin müzik beğeni eğilimlerinin belirlenmesine yönelik işitsel özellikte bir ölçeğin geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15317
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin müzik beğenilerini dinledikleri müziklere göre belirlemek üzere işitsel özellikte güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı geliştirmektir. Müzik beğenisi, kişilerin dinlemeyi seçtikleri müziklerle ilgili olarak çok sayıda değişkenin etkide bulunduğu karmaşık bir konudur. Aynı zamanda müzik eğitimi ile doğrudan ilintili olup, ilköğretim öğrencilerinin müzikal yaşantılarının anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. Geliştirilen işitsel özellikteki ölçeğin kız popülasyonunda yapılan güvenirlik ve geçerlik sonuçlarında nihai olarak altı faktörden oluşan 18 maddelik tüm uygulaması 8 dakika süren bir ölçek ortaya konulmuştur. Cronbach's Alfa sayısı α=,707, açıklanan toplam varyans oranı 69,631 olarak yüksek bir değer taşımaktadır. Erkek öğrencilerle yapılan ölçümlerde ise ölçeğin beklenen değerleri karşılamadığı görülmüş, ölçek sadece kız öğrencilerle sınırlı kalmıştır. Öncelikle ölçeğin erkek popülasyonunda da geçerlik ve güvenirliğinin sağlanması için ölçeğin geliştirilme sürecinin yeni araştırmaların konusu olması gerekmektedir. Bununla birlikte ilgili ölçeğin okul ortamlarında kullanılacak müzikal materyalin geliştirilmesinden, sınıf, okul veya ilçe düzeyinde müzikal beğeni profili çıkartılarak kültür politikaları oluşturulmasına kadar olanak sağlayarak alana önemli katkılar sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a reliable and valid auditory measurement tool to determine the musical tastes of secondary school students according to the music they listen to. Music taste is a complex issue that is affected by many variables related to the music people choose to listen to. It is also directly related to music education and allows the understanding of the musical experiences of primary school students. In the reliability and validity results of the developed auditory scale conducted on the female population, a scale consisting of 18 items consisting of six factors and whose entire application took 8 minutes was finally presented. Cronbach's Alpha number is α=,707, and the total variance explained rate is 69.631, which is a high value. In the measurements conducted with male students, it was observed that the scale did not meet the expected values and was limited to female students only. First of all, the development process of the scale should be the subject of new research in order to ensure its validity and reliability in the male population. In addition, it is thought that the relevant scale will make significant contributions to the field by enabling the development of musical materials to be used in school environments and the creation of cultural policies by creating musical taste profiles at the class, school or district level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectMüzik Beğenisien_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectMusic Appreciationen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin müzik beğeni eğilimlerinin belirlenmesine yönelik işitsel özellikte bir ölçeğin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of an auditory scale for determining the music taste tendencies of secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster