Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hüseyin
dc.contributor.authorSatır, Semra
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:01Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:01Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationSatır, Semra. Lise öğrencilerinin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1533
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, lise öğrencilerinin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Çalışmaya 60 lise öğrencisi, 120 öğretmen adayı ve 40 öğretmen katılmıştır. Çalışmada 7 sorudan oluşan basit elektrik devreleri ile ilgili kavramsal anlama testi kullanılmıştır. Ayrıca bu testte ortaya çıkan fikirlerin desteklenmesi ve bu fikirlerin derinlemesine incelenmesi amacıyla lise öğrencilerinin beşi, öğretmen adaylarının dokuzu ve öğretmenlerin altısı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler hem nitel hem de nicel olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak; literatürde yer alan “sabit akım kaynağı”, “bölgesel akıl yürütme”, “akımın azalması, akım, gerilim, enerji kavramlarının birbiri yerine kullanılması”, ve benzeri kavram yanılgıları bu çalışmada da her üç örneklem grubunda da gözlenmiştir. Bunlara ek olarak literatürde gözlenmeyen, “akım açık anahtar üzerinden geçtikten sonra kaybolur” şeklindeki kavram yanılgısı bu çalışmada ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to determine high school students’, prospective teachers’ and inservice teachers’ misconceptions about simple electric circuits. 60 high school students, 120 prospective teachers and 40 in service teachers participated to this study. Basic electricity circuits conceptual test consisting of seven questions, was used in this study. In addition, to support and deeply investigate the data obtained from the conceptual test, five high school students, nine prospective teachers and six in service teachers were interviewed with semi-structured ways. To analyze data from the study both qualitative and quantitative methods were used. As a result, similar misconceptions from the literature were found from all groups like “constant current source”, “sequential reasoning”, “current reduction and the use of current”, “using the concept of potential difference and energy one another”. In addition do these misconceptions, the misconception that “current disappears after passing on an open switch’ was observed in this study, which first appears in the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBasit Elektrik Devreleri ile İlgili Kavram Yanılgıları
dc.subjectFizik Eğitimi
dc.subjectLise Öğrencileri
dc.subjectÖğretmen Adayları
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectMisconceptions in Simple Electric Circuits
dc.subjectPhysics Education
dc.subjectHigh School Students
dc.subjectProspective Teachers
dc.subjectIn-Service Teachers
dc.titleLise öğrencilerinin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin basit elektrik devreleri ile ilgili kavram yanılgılarıen_US
dc.title.alternativeHigh school students', prospective teachers' and in service teachers' misconceptions about simple electric circuitsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster