Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTursan, Yağmur
dc.contributor.authorGüler, Mehmet Emre
dc.date.accessioned2024-12-05T12:10:28Z
dc.date.available2024-12-05T12:10:28Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2024.1429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15458
dc.descriptionTursan, Yağmur (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractİnternet üzerinden satın alma kararı veren tüketicilerin davranışlarını belirlemek için yapılan araştırmaların çoğunda Teknoloji Kabul Modeli kullanılmaktadır. Bu çalışmada, algılanan risk faktörü de Genişletilmiş Online Alışveriş Kabul Modeli ile birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın temel amacı, Genişletilmiş Online Alışveriş Kabul Modeli ile tüketicilerin çevrimiçi tatil satın alma davranışlarını belirlemek ve algılanan riskin tüketici üzerindeki etkilerini incelemek ve Hofstede'nin ulusal kültür boyutlarının tüketici davranışlarını ne derece etkilediğini tespit etmektir. Yerli ve yabancı turistlerin milliyetlerine göre çevrimiçi alışveriş kabulünden ne kadar etkilendikleri merak konusudur. Çalışma verilerinin günümüzde yaygın olarak kullanılan çevrimiçi soru formu ile toplanması uygun görülmüştür. Anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genişletilmiş çevrimiçi teknoloji kabul modeli ile ilgili önermeler, ikinci bölümde turizm tüketicilerinin çevrimiçi tatil satın alma davranışlarında algılanan risk faktörünü ölçmeye yönelik önermeler, üçüncü bölümde ise Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları ile ilgili önermeler 5'li likert ölçeği ile hazırlanmıştır. Son bölümde ise katılımcılarla ilgili demografik sorular yer almaktadır. Bulgulara göre, ulusların belirsizlikten kaçınma endeksleri artıkça çevrimiçi tatil satın alma niyetleri de artmaktadır.en_US
dc.description.abstractTechnology Acceptance Model is used in most of the studies conducted to determine the behavior of consumers who make online purchase decisions. In this study, the perceived risk factor is also used with the Extended Online Shopping Acceptance Model. The main purpose of the research is to determine the online holiday buying behavior of consumers with the Extended Online Shopping Acceptance Model and to examine the effects of perceived risk on consumers and to determine to what extent Hofstede's national culture dimensions affect consumer behavior. It is of interest how much domestic and foreign tourists are affected by online shopping acceptance according to their nationality. It was deemed appropriate to collect the study data with an online questionnaire that is widely used today. The questionnaire consists of four sections. In the first part, there are questions about the extended online technology acceptance model, in the second part, there are questions to measure the perceived risk factor in tourism consumers' online holiday purchasing behavior, and in the third part, there are questions about Hofstede's national cultural dimensions. The last section includes demographic questions about the participants. According to the findings, as the uncertainty avoidance indices of nations increase, online vacation purchase intentions also increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİrfan Yazıcıoğluen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2024.1429en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectTatil Satın Alma Davranışıen_US
dc.subjectRisk Algısıen_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.subjectVacation Purchasing Behavioren_US
dc.subjectRisk Perceptionsen_US
dc.titleGenişletilmiş online alışveriş kabul modeli ile tüketicilerin çevrimiçi tatil satın alma davranışları ve risk algılarına kültürün etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of culture on consumers' online vacation purchasing behaviors and risk perceptions with the extended online shopping acceptance modelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7710-7859en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1138en_US
dc.identifier.endpage1161en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster