Mutlak değer konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesive giderilmesi
Künye
Anıl, Şenay. Mutlak değer konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Yapılan araştırmanın amacı; 10. sınıf öğrencilerinin mutlak değer konusuna ilişkin hatalarının ve kavram yanılgılarının belirlenerek etkinlik yöntemi ile
giderilmesidir. Çalışmanın evrenini Balıkesir ilindeki ortaöğretim 10. sınıf öğrencileri, örneklemini ise Balıkesir Merkez Anadolu Teknik ve Teknik Lise
öğrencileri oluşturmuştur (Ndeney=35, Nkontrol=32, Ntoplam=67). Çalışmada ölçme aracı olarak; ön test, son test ve akılda tutma testinden yararlanılmıştır. Ön test yardımıyla; öğrencilerin mutlak değer konusuna ilişkin kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Çalışmanın devamında; mutlak değer konusu, deney grubu öğrencilerine etkinlik yöntemi ile kontrol grubu
öğrencilerine ise geleneksel yöntem ile işlenmiştir. Etkinlik temelli öğretim sürecinde 15 farklı etkinlikten yararlanılmıştır. Etkinliklerin belirlenmesinde; çeşitli araştırmalardan ve yeni matematik programına göre hazırlanmış ders kitabından yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna yönelik öğretimin sonuçları, son test ve akılda tutma testi yardımıyla karşılaştırılmıştır. Test sonuçları incelendiğinde, etkinlik yöntemine göre dersin işlendiği deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin son test ve akılda tutma testi puanları arasında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Bilgiyi oluşturma sürecinde öğrenciyi aktif kılan, öğrenme sürecinin
kavramsal problemler ve etkinlikler çerçevesinde organize edildiği etkinlik yönteminin mutlak değer konusunun öğrenilmesinde ve akılda kalmasında
geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu görülmüştür. The aim of the study is to identify the 10th grade students' mistakes about absolute value and by detecting the misconceptions dealing them with efficiency method. The universe of the study is the 10th grade students in Balıkesir and sample is the students of Balıkesir Merkez Anadolu Teknik and Teknik Lise (Nexperiment=35, Ncontrol=32, Ntotal=67). In the study, primary test, final test and keeping in mind tests are used as measuring devices. With the help of primary test, the students' misconceptions about absolute value are identified. Later, the absolute value subject is taught by using efficiency method to experimental group and by traditional method to control group. During the activity-based education process 15 different activities are used. To identify the activities; various researches and the new course book designed in accordance with the new mathematics program are used. The results of the experimental and control group education are compared by using final test and keeping in mind test. When the test results are examined there seemed a statistically significant difference between experimental group which received efficiency method education and control group which received traditional method in terms of test results of final and keeping in mind test. This statistically significant difference is in favor of experimental group. It's observed that the efficiency method which activates students during knowledge building process and in which learning process is based on conceptual problems and activities is more useful in teaching absolute value subject and enhancing its possibility to be kept in mind when compared to traditional method.