Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBekçi, Muhammed
dc.contributor.authorYıldız, Semahat Banu
dc.date.accessioned2024-12-11T11:57:06Z
dc.date.available2024-12-11T11:57:06Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2024.1472
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15500
dc.description.abstractMedya, turizm sektöründe stratejik bir araç ve etkili bir iletişim unsurudur. Bu iki alanın birbiriyle olan etkileşimi giderek daha önemli hale gelmektedir, çünkü teknolojinin ilerlemesi ve dijitalleşme trendleri, medyanın turizm sektörü üzerindeki etkisini artırmaktadır. Özellikle geleneksel medyanın ötesindeki yeni medya, turizm sektörünü daha interaktif ve katılımcı bir hale dönüştürmüştür. Yeni medya ve turizm sektörü arasındaki ilişkide odak noktası genellikle internet ve sosyal medya olurken, bilgisayar oyunları, ya göz ardı edilmiş ya da dikkate alınmamıştır. Popülaritesi, eğlenmek ve boş zaman geçirmek isteyen sıradan kullanıcıları aşan bilgisayar oyunlarının eğitimden sağlığa, sanattan askeriyeye kadar pek çok sektörün ilgi alanında olduğu açıktır. Turizm sektörü ve yeni medya arasındaki ilişkide bilgisayar oyunlarının rolüne odaklanan bu araştırmanın sonucunda bilgisayar oyunlarının turizm sektöründe tanıtım, pazarlama, turist deneyimi ve turizm eğitimi gibi konularda çok yönlü bir araç olarak kullanılabileceği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractMedia is a strategic tool and an effective communication element in the tourism sector. The interaction between these two areas is becoming increasingly important, as the advancement of technology and digitalization trends are increasing the impact of media on the tourism sector. In particular, new media beyond traditional media have transformed the tourism sector into a more interactive and participatory one. In the relationship between new media and the tourism sector, the focus has often been on the internet and social media, while computer games have either been ignored or not taken into account. It is clear that computer games are of interest to many sectors, from education to health, art to military, as their popularity exceeds that of ordinary users looking for fun and leisure. As a result of this research focusing on therole of computer games in the relationship between the tourism sector and new media, it has been determined that computer games can be used as a versatile tool in the tourism sector in areas such as promotion, marketing, tourist experience and tourism education.*Sorumlu YazarE-posta: muhammed.bekci@yahoo.com (M. Bekci)DOI:10.21325/jotags.2024.1472en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİrfan Yazıcıoğluen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2024.1472en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectComputer Gamesen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYeni medya perspektifinden turizm sektörü: Bilgisayar oyunlarının yeri ve geleceğien_US
dc.title.alternativeTourism sector from a new media perspective: The role and future of computer gamesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8101-7223en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9937-6555en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1983en_US
dc.identifier.endpage2006en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster