dc.contributor.author | Kılılç, Sultan Nazmiye | |
dc.date.accessioned | 2024-12-16T12:38:20Z | |
dc.date.available | 2024-12-16T12:38:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 1307-9832 / 1307-9859 | |
dc.identifier.uri | https.//doi.org/10.18092/ulikidince.13544687 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15531 | |
dc.description.abstract | Dünya çapında değişmekte olan demografik yapı, üçüncü yaş grubuna yönelik ürün ve hizmetlere olan
gereksinimi artırmıştır. Bu gereksinimler turizm de dâhil olmak üzere faklı sektörler için önemli iş fırsatlarını
beraberinde getirmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türkiye’de üçüncü yaş turizminde girişimcilik
fırsatlarının ve zorluklarının neler olduğunun anlaşılmasıdır. Araştırmada nitel yöntem ve durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Mayıs ve Haziran 2023 aylarında Antalya’da otel, seyahat acentası,
hastane, bakım evi, STK alanlarında faaliyet gösteren 27 sektör yetkilisinden yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile veri toplanmıştır. Araştırma soruları doğrultusunda temalar oluşturulmuş ardından kod ve
kategoriler ilgili temalar altında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkiye’de üçüncü yaş turizmine
yönelik dikkate değer girişim fırsatlarının olduğu anlaşılmıştır. Üçüncü yaş grubunun ihtiyaç ve taleplerinin
çeşitliliği, turizm sektöründe birçok farklı alanda entegrasyon ve koordineli çalışma gerekliliğini ortaya
çıkarmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda gelecekteki akademik çalışmalar, sektör ve politika
düzenlemelerine yönelik öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Demand for products and services aimed at the third age group has increased as a result of demographic
changes around the world. This has brought about significant business opportunities for varied sectors,
including tourism. This study aims to analyse the entrepreneurial opportunities and challenges of third age
tourism in Türkiye. The research uses a qualitative method and a case study design. During May and June
2023, semi-structured interviews were conducted with 27 stakeholders from hotels, travel agencies,
hospitals, nursing homes and NGOs in Antalya. Themes were developed on the basis of the research questions
and then codes and categories were evaluated under these themes. The study concluded that there are
significant business opportunities for third age tourism in Türkiye. The need for integration and coordinated
efforts among different areas of the tourism sector is highlighted due to the diverse needs and demands of
this age group. Recommendations for future academic studies, industry, and policy regulations are proposed
based on the research findings | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kenan Çelik | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.18092/ulikidince.1354468 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Üçüncü Yaş | en_US |
dc.subject | Üçüncü Yaş Turizmi | en_US |
dc.subject | Turizm Girişimciliği | en_US |
dc.subject | Third Age | en_US |
dc.subject | Third Age Tourism | en_US |
dc.subject | Tourism Entrepreneurship | en_US |
dc.title | Türkiye’de üçüncü yaş turizmine yönelik girişimcilik firsatları ve zorluklar | en_US |
dc.title.alternative | Entrepreneurship opportunities and challenges for third age tourism in Türkiye | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-0560-0622 | en_US |
dc.identifier.issue | 42 | en_US |
dc.identifier.startpage | 155 | en_US |
dc.identifier.endpage | 172 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |