Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılılç, Sultan Nazmiye
dc.date.accessioned2024-12-16T12:38:20Z
dc.date.available2024-12-16T12:38:20Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1307-9832 / 1307-9859
dc.identifier.urihttps.//doi.org/10.18092/ulikidince.13544687
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15531
dc.description.abstractDünya çapında değişmekte olan demografik yapı, üçüncü yaş grubuna yönelik ürün ve hizmetlere olan gereksinimi artırmıştır. Bu gereksinimler turizm de dâhil olmak üzere faklı sektörler için önemli iş fırsatlarını beraberinde getirmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türkiye’de üçüncü yaş turizminde girişimcilik fırsatlarının ve zorluklarının neler olduğunun anlaşılmasıdır. Araştırmada nitel yöntem ve durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Mayıs ve Haziran 2023 aylarında Antalya’da otel, seyahat acentası, hastane, bakım evi, STK alanlarında faaliyet gösteren 27 sektör yetkilisinden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veri toplanmıştır. Araştırma soruları doğrultusunda temalar oluşturulmuş ardından kod ve kategoriler ilgili temalar altında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkiye’de üçüncü yaş turizmine yönelik dikkate değer girişim fırsatlarının olduğu anlaşılmıştır. Üçüncü yaş grubunun ihtiyaç ve taleplerinin çeşitliliği, turizm sektöründe birçok farklı alanda entegrasyon ve koordineli çalışma gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda gelecekteki akademik çalışmalar, sektör ve politika düzenlemelerine yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractDemand for products and services aimed at the third age group has increased as a result of demographic changes around the world. This has brought about significant business opportunities for varied sectors, including tourism. This study aims to analyse the entrepreneurial opportunities and challenges of third age tourism in Türkiye. The research uses a qualitative method and a case study design. During May and June 2023, semi-structured interviews were conducted with 27 stakeholders from hotels, travel agencies, hospitals, nursing homes and NGOs in Antalya. Themes were developed on the basis of the research questions and then codes and categories were evaluated under these themes. The study concluded that there are significant business opportunities for third age tourism in Türkiye. The need for integration and coordinated efforts among different areas of the tourism sector is highlighted due to the diverse needs and demands of this age group. Recommendations for future academic studies, industry, and policy regulations are proposed based on the research findingsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKenan Çeliken_US
dc.relation.isversionof10.18092/ulikidince.1354468en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜçüncü Yaşen_US
dc.subjectÜçüncü Yaş Turizmien_US
dc.subjectTurizm Girişimciliğien_US
dc.subjectThird Ageen_US
dc.subjectThird Age Tourismen_US
dc.subjectTourism Entrepreneurshipen_US
dc.titleTürkiye’de üçüncü yaş turizmine yönelik girişimcilik firsatları ve zorluklaren_US
dc.title.alternativeEntrepreneurship opportunities and challenges for third age tourism in Türkiyeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0560-0622en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster